شهرستان ها

رتبه اول اتقان آرای سازمان قضایی نیروهای مسلح اردبیل

اردبیل- رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل گفت: اتقان آرا در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل به حدی است که در سطح کشور رتبه اول را به دست آوردیم.

بهروز میرعلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۹۸ درصد پرونده‌های رسیدگی شده در شعبات سازمان قضائی نیروهای مسلح با قوت و قدرت آرا روبه رو بوده و اتقان این آرا در سطح کشور زمینه تأیید آرا در دیوان عالی کشور را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: با همراهی قضات برجسته و دادستان پرتلاش در مجموعه قضائی نیروهای مسلح، سعی شده تا با حفظ حرمت و کرامت نیروها آرای صادر شده قدرت بازدارندگی مناسبی نیز داشته باشد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اردبیل گفت: این رسیدگی‌ها و صدور آرا منطبق بر مبانی منطقی و عقلانی بوده و کمترین نقض آرا را در شعب دیوان عالی کشور شاهد بودیم.

میرعلیزاده افزود: تمام تلاش ما بر این است تا روند کار را بدون تبعیض انجام داده و در کنار حفظ شأن و منزلت نیروهای مسلح و خانواده آنها، رسیدگی به تخلفات در سریع‌ترین زمان همراه با جدیت و قاطعیت انجام شده و کمترین حواشی را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس اصل ۳۹ قانون اساسی حفظ آبروی زندانی برای ما بسیار مهم است و تلاش می‌کنیم تا آبرو و حیثیت طرفین پرونده رعایت شده و کار با یک منطق درست به پیش برود.

میرعلیزاده فلسفه تشکیل و راه اندازی سازمان قضائی نیروهای مسلح را رسیدگی سریع، عادلانه و قابل احترام تخلفات احتمالی رخ داده در بین نیروهای مسلح اعلام کرد و ادامه داد: دادرسی به شکل الکترونیکی و در بستر نظام خدمات غیرحضوری انجام می‌شود تا جلب رضایت مراجعین را شاهد باشیم.

وی از اجرای طرح بازگشت به سنگر در قالب مجموعه سازمان نیروهای مسلح خبر داد و اضافه کرد: سربازان فراری می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی از برخورد قضائی و یا افزایش مدت خدمت سربازی تا آخر تیرماه خود را به مراجع قضائی معرفی کرده و از مزایای ترغیبی و تشویقی بازگرداندن سربازان فراری به سنگر خدمت را فراهم کنند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اردبیل بیان کرد: شرایط مناسبی را در استان در رسیدگی به پرونده‌ها شاهد هستیم و تلاش مؤثری انجام می‌دهیم تا این روند پیشگیرانه و کاهش جرایم را در بین نیروهای مسلح و ضابطین عام و خاص شاهد باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا