شهرستان ها

رتبه حقیقی معلمان از اول فروردین ۱۴۰۲ صادر می‌شود

کوثر- وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه حقیقی و واقعی معلمان از اول فروردین ۱۴۰۲ صادر و بر همین اساس پرداختی‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در جمع فرهنگیان و معلمان شهرستان کوثر اظهار کرد: بعد از سال‌ها انتظار رتبه‌بندی معلمان با بارگذاری مدارک انجام شده و به هیچ وجه این فرآیند به اتمام نرسیده است.

وی تصریح کرد: معلمان به جای اینکه با مقایسه رتبه همدیگر اعصاب خودشان را خرد کنند، بهتر است با مطالعه آئین‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی رتبه واقعی خود را پیگیری کنند و اگر اعتراضی دارند، در قالب سامانه‌ای که از هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد، می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هیئت ممیزه و مقام بالاتر این اسناد و مدارک را مورد بررسی قرار داده و دوباره در این زمینه اظهار نظر خواهند کرد.

نوری افزود: اگر افرادی نیز از این فرآیند جا مانده‌اند و یا مدارک مثبته دارند، می‌توانند آن را به آموزش پرورش شهرستان و استان تحویل داده و در این فرآیند مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۳۸ هزار میلیارد تومان منابع برای اجرای طرح رتبه‌بندی در نظر گرفته شده که هر چند ممکن است در اسفندماه برخی نواقص در رتبه‌بندی و پرداختی‌ها انجام شود اما رتبه حقیقی معلمان از اول فروردین سال آینده اعمال و معوقات نیز پرداخت خواهد شد.

نوری اضافه کرد: اضافه نخواهیم داد تا به هیچیک از معلمان در این زمینه ظلمی روا شود و اگر در مراحل مختلف رتبه‌بندی با برخی ایرادات و اشکالات مواجه شود، در صدد رفع آن خواهیم بود تا به شکل کامل اجرا و عملیاتی شود.

وی بیان کرد: این فرآیند به هیچ وجه به اتمام نرسیده بلکه بعد از ۱۱ سال شروع شده و از معلمان انتظار داریم با صبر و شکیبایی همچون اساتید دانشگاه اجازه دهند تا در طول سال ارزیابی‌ها انجام شده و رتبه مورد نظر اعمال شود.

نوری هدف اصلی از اجرای طرح رتبه‌بندی را ارتقای کیفی آموزش و پرورش و افزایش توانمندی معلمان اعلام کرد و ادامه داد: بنده به هیچ عنوان در یک سال اخیر تقدیرنامه‌ای را صادر نکردم و صدور گواهینامه ضمن خدمت نیز منوط بر حضور در کلاس‌ها و همراهی دانشگاه‌ها به شکل کاربردی بوده و معلمان باید با گذراندن این دوره‌ها رتبه خود را ارتقا دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار نفر تعیین تکلیف شده و مرحله صدور رتبه ۴۰۰ هزار معلم نیز در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر سال به شکل کامل این فرآیند ادامه پیدا کند.

نوری تصریح کرد: تعیین تکلیف نیروهای شاغل در آموزش و پرورش نیز در اولویت است و تاکنون بخشی از این نیروها تعیین تکلیف شدند و جذب ۲۵ هزار دانشجو، معلم نیز در برنامه‌ریزی‌ها و اولویت وزارت آموزش و پرورش است.

وی گفت: فرآیند جذب معلم از این به بعد تغییر پیدا کرده و ما تلاش خواهیم کرد تا به سمتی حرکت کنیم تا آموزش‌ها جدی گرفته شده و به دور از سختگیری، متناسب با ظرافت کار در آموزش و پرورش جذب نیرو را انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برای مربیان قرآن و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی نیز قرار شده ارائه مدارک انجام شود تا طبق طرحی که در مجلس در حال تصویب نهایی است، جذب نیروها نیز در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا