شهرستان ها

رتبه دوم اقامت مسافران در کشور را گیلان کسب کرد

رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کسب رتبه دوم ماندگاری اقامت مسافران و گردشگران در این استان خبر داد.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل داشتن ظرفیت‌های فراوان طبیعی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری خود مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی و از مقاصد اصلی مسافران است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: در طول سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ شاهد اقامت بیش از ۱۲ میلیون نفر شب مسافر در مراکز اقامتی استان با میانگین اشغال ۱۲۰ درصدی بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۹۰ درصدی داشته است.

جهانی ادامه داد: شهرستان‌های فومن و بندرانزلی از پربازدید ترین و پر اقامت ترین شهرستان‌های استان بودند که طی این ایام به صورت ویژه مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۳۱۶ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی استان گیلان اقامت کرده اند، گفت: در این بخش رشد ۶۳ درصد داشته و گردشگران دارای ملیتی آذربایجانی، روسی، پرتغالی، ترکیه‌ای، عراقی، افغانستانی، مغولستانی، ازبکستانی، چینی، هندی، لبنانی و کره‌ای بوده است.

دبیر ستاد خدمات سفر استان گیلان اضافه کرد: بیش از یک میلیون نفر نیز از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان بازدید داشته اند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا