شهرستان ها

رتبه پائین اشتغال در خوزستان متناسب با ظرفیت استان نیست

اهواز- معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه رتبه اشتغال خوزستان متناسب با ظرفیت‌های آن نیست، گفت: باید سرمایه گذاری هایی در این زمینه انجام داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتوحی عصر امروز در نشست شورای اجتماعی خوزستان که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سالن مدیریت بحران استان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان رتبه نخست منابع نفت و گاز، رتبه دوم در صنعت فولاد و صنایع وابسته در کشور و رتبه برتر تولید محصولات کشاورزی را دارد اما رتبه اشتغال خوزستان متناسب با این ظرفیت‌ها نیست.

فتوحی بیان کرد: در شهر آغاجاری طبق آمارهای گفته شده، ۲۷.۵ درصد بیکاری وجود دارد که حتی این آمار بیشتر هم است اما چاه‌های فراوان نفت در کنار این شهرستان وجود دارد و هیچکس حاضر به سرمایه گذاری در این شهرستان نیست.

وی افزود: شرکت شستا به جای سرمایه گذاری در جاهای دیگر در این شهرستان سرمایه گذاری کند؛ زمین، امکانات و منابع در این راستا آماده است؛ این موضوع شامل شهرهای دیگر استان مانند اندیکا، مسجدسلیمان، آبادان، ایذه، هفتکل و هویزه نیز می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: در بحث اشتغال، مشکلات فراوانی وجود دارد و از نمایندگان توقع داریم که نتیجه این جلسه به دست رئیس جمهور و رئیس مجلس کشور رسیده شود.

فتوحی با اشاره به لزوم عملیاتی شدن چند پروژه در خوزستان گفت: اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، توسعه زراعت چوب و چوب‌ورزی با استفاده از زهاب نیشکر، طرح جامع نخیلات و راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد و تملک شده توسط بانک‌ها، توسعه شیلات و اجرای طرح توسعه دو هزار و ۸۰۰ هکتاری صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را از نمایندگان مجلس خواستار هستیم.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا