شهرستان ها

رتبه ۲۵ از آن دانشگاه یزد در رتبه‌بندی دانشگاه‌های گروه D۸ شد

یزد- دانشگاه یزد در رتبه‌بندی ۲۰۲۲ دانشگاه‌های کشورهای گروه D۸ به جایگاه بیست و پنجم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه D۸، دانشگاه یزد در بین تمامی دانشگاه‌های ایرانی اعم از جامع، صنعتی و علوم پزشکی در ردیف ۲۵ قرار گرفت.

مدیر همکاری‌‎های علمی بین‌المللی دانشگاه یزد با اعلام این خبر اظهار کرد: رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه D۸-۲۰۲۲ از سوی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) منتشر شد و ۸۰ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران شرایط حضور در این رتبه‌بندی را کسب کرده‌اند و دانشگاه یزد حائز رتبه ۹ در بین دانشگاه‌های جامع و رتبه ۲۵ در بین تمامی دانشگاه‌ها شده است.

علی میروکیلی تصریح کرد: گروه هشت کشورهای اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه D۸، شامل هشت کشور مسلمان در حال توسعه است که شامل اندونزی، جمهوری اسلامی ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه می‌شود.

وی افزود: به منظور رتبه‌بندی دانشگاههای کشورهای گروه D۸، اطلاعات پژوهشی ۱۶۲۲ سازمان از کشورهای عضوگروه D۸ در پایگاه اطلاعاتی InCites در فاصله سال‌های ۲۰۱۸ -۲۰۲۰ بررسی شد. از بین این سازمانها، دانشگاه‌هایی که بیش از ۱۵۰ مدرک را در این بازه زمانی منتشر کرده بودند جامعه هدف رتبه‌بندی را تشکیل دادند. تعداد دانشگاههایی که این شرایط را داشتند ۴۹۶ دانشگاه بود که در رتبه‌بندی ۲۰۲۲- D۸ حضور یافتند.

به گفته وی، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای گروه D۸-۲۰۲۲، در معیارهای خود، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها شامل پژوهش، نوآوری، آموزش و فعالیت‌های بین‌المللی را در نظر می‌گیرد.

میروکیلی ابراز امیدواری کرد: با توسعه فعالیت‌های دانشگاه در راستای مرجعیت علمی و فناوری، شاهد ارتقای این مجموعه و نقش‌آفرینی بیش از پیش در پیشرفت علمی و فناوری کشور باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا