شهرستان ها

رزمایش انتظامی ترافیکی استان سمنان آغاز شد

سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان از آغاز رزمایش انتظامی ترافیکی ویژه زمستان ۱۴۰۲ در استان خبر داد و گفت: کنترل محورهای مواصلاتی، محور اصلی این طرح است.

سردار سرتیپ جلیل موقوفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از اجرای رزمایش انتظامی ترافیکی ویژه زمستان ۱۴۰۲ در سراسر جاده‌های استان سمنان خبر داد و تاکید کرد: استقرار نیروهای پلیس راه و به کار گیری امکانات برای کاهش تصادفات جاده‌ای در زمستان، محور این طرح است.

وی با بیان اینکه امسال پهپادها و کوادکوپتر هایی که به صورت سیار در اختیار عوامل پلیس راه قرار گرفته، محورهای مواصلاتی استان سمنان را در این طرح رصد می‌کنند، افزود: این پهپهاد ها قابلیت ثبت تخلفات حادثه ساز را دارند و در شرایط بحرانی، ترافیک‌ها و … به کمک خواهند آمد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به استقرار خودرویی پلیس راه در محورهای مواصلاتی استان به خصوص نقاط برفگیر و گردنه‌ها، گفت: ۷۰۰ نفر روز ساعت مأموران انتظامی و همچنین امدادی در این طرح حضور خواهند داشت.

موقوفه‌ای با بیان اینکه در کنار پلیس راه، عوامل امدادی دیگری مانند راهداری، هلال احمر، اورژانس و … نیز در این طرح مشارکت دارند، افزود: به واسطه مخاطرات رانندگی جاده‌ای در فصل سرما، پلیس راه به شدت با تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت ترافیک جاده‌ای و هم افزایی همه دستگاه‌ها برای جلوگیری از بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای را از مهمترین اهداف این طرح است، تاکید کرد: بسیاری از تصادفات ما به دلیل رفتارهای پرخطر برخی رانندگان است که با سرعت‌های بالا و سبقت‌های بی جا حادثه ایجاد می‌کنند که در این زمینه توقیف‌های ساعتی تا چند روز برای این رانندگان اعمال می‌شود.

فرمانده انتظامی استان سمنان همچنین گفت: دوربین‌های نظارتی سراسر جاده‌های استان هم در حال رصد وضعیت ترافیکی و ثبت تخلفات هستند تا بتوانیم بهترین رصد را در محورهای استان داشته باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا