شهرستان ها

رزمندگان عملیات کربلای ۵ بر عهد با امام راحل ثابت قدم ایستادند

البرز – جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: رزمندگان عملیات کربلای ۵ بر عهد و پیمان امام راحل ثابت قدم ایستادند و در با رشادتی بی‌نظیر حماسه آفریدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی فضلی در مراسم سالگرد و یادبود شهدای عملیات کربلای ۵ که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، با درود و سلام به شهدای اسلام به ویژه شهدای عملیات کربلای ۵، اظهار کرد: نمی دانم روایت دفاع مقدس با جان‌ها چه کرده است، شاید این روایت‌ها اندکی دِین نسبت به این نور چشم‌های امامین، انقلابی شده باشد.

وی با بیان اینکه ۲۵ سال پیش، ما قبل از عملیات کربلای ۵، رزمندگان اسلام عملیات کربلای ۴ انجام داده بودند، تصریح کرد: در این عملیات حدود ۶ ماه برای آماده شدن در آن نبرد فرزندان ما همت گماردند و تلاش کردند و دشمن شناسی و ایجاد آمادگی کردند.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به اینکه یکی از بالاترین سطح از آمادگی رزمی در دوره عملیات کربلای ۴ رخ داد، بیان کرد: براین اساس در این عملیات رزمندگان ما فشارهای زیادی را تحمل کردند، زیرا عملیات تعیین کننده محسوب می‌شد.

وی با اشاره به شاخصه‌های عملیات کربلای ۴، خاطرنشان کرد: هرکسی از این میزان آمادگی ورود می‌کرد، نمره اِذن ورود به جنگ در این عملیات به او داده می‌شد.

سردار فضلی گفت: پس از عبور از عملیات کربلای ۴، عملیات کربلای ۵ به فرماندهی شهید غلامرضا کیانپور که قهرمان شناسایی عملیات کربلای ۵ بودند، شکل گرفت، چرا که ۱۰ شب شناسایی به منظور آماده سازی عملیات توسط رزمندگان اسلام انجام شد.

وی اظهار کرد: در این عملیات به رزمندگان مطرح کردم که جبهه ما جبهه عشق و داوطلبی است و هر کسی آمادگی ندارد می‌تواند از جبهه ترخیص و پشت جبهه باشد، اما یک نفر هم داوطلب برگشت به پشت جبهه نبود.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه بر این اساس رزمندگان ما بر عهد و پیمانی که با امام راحل بسته بودند، ثابت قدم ایستادند، تصریح کرد: در شب عملیات کربلای ۵ گردان‌های مختلفی همچون گردان حضرت زهرا (س)، گردان حضرت علی اکبر (ع) و قریب به ۲۰۰ هزار نفر از آنها غواص بودند و گردان و لشکرها شرکت کردند.

سردار فضلی متذکر شد: در عملیات کربلای ۵ شهدای بسیاری از استان البرز همچون شهید حاج یدالله کلهر، شهید غلامرضا کیانپور، شهید داود آجرلو، شهید غلامرضا آملی، جعفر محمدی حضور داشتند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، اما تمام دفاع مقدس برای احیای نماز است و باید نسبت به این فریضه دینی توجه ویژه داشت.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا