شهرستان ها

رسالت امام حسین(ع)در عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود

ارومیه – امام جمعه خوی گفت: رسالت امام حسین(ع)در قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت قاسم خانی عصر چهارشنبه در سوگواره از عاشورا تا اربعین در شهرستان خوی عاشورا را مسیر رسیدن به عزت و کرامت اسلامی دانست و افزود: بزرگترین رسالت امام حسین (ع) در قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر برای پاسداری از حریم ولایت و اسلام و بازگرداندن جامعه اسلامی به خط صحیح بود.

وی عاشورا را بزرگترین عبرت تاریخ دانست و افزود: امروز ما رسالت عظیمی در قبال آن قیام خونین داریم و رسالت جزبا تبعیت از رهبری و لایت فقیه به سرانجام نمی‌رسد.

در این سوگواره که به همت مؤسسه خیریه عترت بوتراب در محوطه ساختمان اداری شهرداری خوی برگزار می‌شود حجت الاسلام حسین انصاریان از خطیبان برجسته کشور قیام عاشورا را واقعه ماندگار و تأثیر گذار در تاریخ دانست و گفت: درس‌های این واقع عظیم بعد از قرن‌ها همچنان زندگی بشری را در جهان تحت تأثیر قرار داده و بیداری ملت‌ها را در پی داشته است.

وی حضرت زینب (س) را بزرگ پرچمدار انتقال پیام عاشورا دانست و افزود: اولین پیام عاشورا صبر و بردباری و عزت و آزادگی بود که حضرت زینب آن را با اقتدار به رخ یزیدیان کشید و دشمنان را ناامید کرد.

حجت الاسلام انصاریان حضرت زینب کبری را بهترین و برگزیده‌ترین الگوی زنان آزاده جهان بیان و اضافه کرد: معیارهای زندگی و سیره این بانوی بزرگوار و آزاده مسیر درخشانی برای غلبه بر ترفندهای فرهنگی دشمنان در تغییر سبک زندگی اسلامی است

برگزاری محافل قرآنی با حضور حافظان و قاریان برجسته، عزاداری با حضور مداحان سرشناس و برگزاری مسابقات مذهبی و قرآنی از دیگر بخش‌های این برنامه فرهنگی که به مدت ۱۰ شب بعد از نماز مغرب و عشاء در خوی برگزار می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا