شهرستان ها

رساندن ایمن گاز به خانه‌ها در قم حوادث این بخش را به صفر رساند

قم- نماینده قم در خانه ملت گفت: رساندن ایمن گاز طبیعی به خانه‌ها از سوی شرکت گاز قم باعث شده تا حوادث ناشی از گاز طبیعی در استان نزدیک به صفر شود که این عمل برای ما ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری‌ مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش در دیدار مدیران شرکت گاز استان قم با اشاره به برخی خدمات دولت سیزدهم، اظهار کرد: یکی از برکات دولت این بود که گفتمان انقلاب اسلامی از زبان شهید رییسی صادر می‌شد و با این که رییس دولت بود؛ با این وجود هرگز زی طلبگی را فراموش نکرد.

وی با بیان اینکه سفر شهید رییسی به قم بدون تشریفات صورت گرفت، تصریح کرد: محل اقامت ایشان در زمانی که در قم حضور داشتند، یک اتاق ساده بود و در همان اتاق برخی تصمیمات برای استان اتخاذ می‌شد.

روانبخش در ادامه صحبت‌های خود خدمات دولت شهید رییسی در حوزه نفت و گاز را مورد توجه قرار داد و در این باره خاطرنشان کرد: در این برهه خدمات شایانی صورت گرفت و این دولت نشان داد که عدم فروش نفت به‌ علت تحریم‌ها ادعایی بیش نیست.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های شرکت گاز استان قم، ابراز کرد: شرکت گاز قم از ابتدای تأسیس دارای کارکنانی جهادی و انقلابی بوده و ذکر و خیر آن در میان مردم بوده است.

روانبخش با اشاره به طول خطوط گاز در استان قم، گفت: رساندن ایمن گاز طبیعی به خانه‌ها از سوی شرکت گاز استان قم باعث شده است تا حوادث ناشی از گاز طبیعی در استان نزدیک به صفر شود که این عمل برای ما ارزشمند است.

وی توسعه گاز در استان نیز ارزشمند است، عنوان کرد: در صورتی که توسعه‌ جدید استان را لحاظ نکنیم، گازرسانی در استان قم صد درصد می‌شود؛ البته باید در نظر داشت این کار در کنار پیوست فرهنگی که موجب کاهش مصرف انرژی شود، انجام شود.

روانبخش ترویج فرهنگ استفاده از بخاری‌های کم‌مصرف را یکی از راه‌های کاهش مصرف گاز طبیعی عنوان کرد و در ادامه افزود: در کنار فرهنگ‌سازی می‌بایست بخاری‌های پرمصرف از مردم گرفته و با بخاری‌های استاندارد جایگزین شود.

خوش‌لهجه مدیر عامل شرکت گاز استان قم نیز در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شرکت گاز در استان قم، اظهار کرد: قم از جمله استان‌هایی است که در منطقه سبز گازرسانی قرار دارد و هم‌اکنون تمامی نقاط شهری و روستاهایی که از لحاظ قانون مشمول گازرسانی می‌شوند، از نعمت استفاده از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه طول خطوط گاز استان را بیش از چهار هزار و 500 کیلومتر است، تصریح کرد: یکی از وظایف شرکت گاز تعمیرات و نگهداری این خطوط است و کارکنان بازرسی فنی به‌طور منظم و مستمر در حال پایش و رفع مشکلات پیش آمده برای این خطوط هستند.

خوش‌لهجه در بخشی از اظهارات خود، عملیات تعویض شیر حوضچه‌های توزیع و خطوط فرسوده گاز در استان را مورد توجه قرار داد و سپس خاطرنشان کرد: به‌همین منظور شرکت گاز با اولویت‌بندی و انجام هماهنگی‎های لازم و همچنین اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی اقدام به انجام این عملیات می‌کند.

وی اضافه کرد: این عملیات‌ها به جهت رفاه حال همشهریان گرامی غالباً در فصل گرم و در ساعات بامدادی و یا ابتدایی روز و افزون بر این با تمام ظرفیت ممکن انجام می‌شود.

خوش‌لهجه همچنین با اشاره به رضایت مردم از عملکرد شرکت گاز، گفت: داده‌های مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی _ایسپا_ نشان می‌دهد که 83 درصد شهروندان از عملکرد شرکت گاز استان قم رضایت دارند و تلاش ما بر این است که این عدد افزایش یابد.

وی در ادامه اقدامات فرهنگی از سوی شرکت گاز استان قم را یکی از وظایف این شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی توصیف کرد و در این باره توضیح داد: برگزاری «پویش مردمی سازی صرفه‌جویی در مصرف انرژی» در بیش از 100 مدرسه و توزیع اقلام تبلیغاتی از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

خوش‌لهجه با بیان اینکه در صنعت نفت و گاز کشور پیشرفت‌های شگرفی انجام شده است، ابراز کرد: تشکیل نهضت راهیان پیشرفت در صنعت نفت و گاز به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی و یکی از اقدامات انجام شده در راستای جهاد امیدآفرینی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل‌های جدید است.

وی در پایان با اشاره به شعار تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جدید، عنوان کرد: در همین راستا شرکت گاز در پی آن است تا بر اساس قوانین موجود مطلوب‌ترین شرایط، گازرسانی را برای واحدهای تولیدی‌ و مشاغل خانگی در نظر بگیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا