شهرستان ها

رسیدگی به بیش از ۲۹۱هزار پرونده در دستگاه قضایی چهارمحال وبختیاری

شهرکرد- رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال گذشته ۲۷۵ هزار و ۱۱۶ پرونده در دادگستری استان تشکیل شد که از این میزان ۲۹۱ هزار و۸۱۳ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا بهرامی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح هیئت‌های صلح شهرستان شهرکرد، با اشاره به ضرورت برقراری صلح و سازش و همگانی بودن این مهم، اظهار کرد: برخی افراد برای گرفتن رضایت از روش تهدید، اصرار، آبروریزی و هتک حرمت استفاده می‌کنند که این روش نادرست است.

وی با بیان اینکه رضایت با ایجاد ترس و از سر رغبت، پایدار و ماندگار نیست، عنوان کرد: این روش‌ها باید از جامعه حذف شود.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۳۶ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به شورای حل اختلاف از ابتدای امسال تا کنون منجر به سازش شده است، ادامه داد: شورای حل اختلاف استان موفق شده اند امسال سه پرونده قتل را صلح و سازش دهند.

بهرامی مطرح کرد: طی پنج سال اخیر ۷۰۰ پرونده مهم مالی توسط شورای حل اختلاف به صلح منجر شده است.

وی ایجاد سازش ۲۰ نزاع طایفه‌ای، ۵۰ فقره نزاع دسته جمعی، ۲۰۰ پرونده اختلاف خانوادگی و ۵۰۰ فقره اختلافات ملکی را از دیگر دستاوردهای شورای حل اختلاف استان در پنج سال گذشته عنوان کرد و گفت: فرهنگ صلح و سازش و توسعه فرهنگ محبت، دوستی و مهربانی در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در این جهت گام‌های مؤثر برداشته شود.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری دریافت حق واسطه‌گری جهت ایجاد صلح و سازش را از جمله مشکلات این مسئله دانست و افزود: مؤسسه‌های داوری و میانجی گری، شورای حل اختلاف و هیئت‌های صلح در حوزه معاونت توسعه حل اختلاف چهارمحال و بختیاری فعال شده اند.

بهرامی اظهار کرد: ۲۷۵ هزار و ۱۱۶ پرونده طی سال گذشته در دادگستری چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است که از این میزان ۲۹۱ هزار و۸۱۳ مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۹۳ قاضی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند، مطرح کرد: کمبود نیروی قاضی در استان یکی از مشکلات دادگستری است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا