شهرستان ها

رشد 78 درصد ترانزیت کشور طی دو ماه گذشته

بیله‌سوار- معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ترانزیت ورودی و خروجی کشور طی دو ماه گذشته 78 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی عصر چهارشنبه در بازدید از تیر پارک پایانه مرزی بیله‌سوار با بیان اینکه یکی از اهداف کشور و سازمان راهداری افزایش ترانزیت و مبادلات مرزی بین کشورهای همسایه است، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی همکاران مرز ۱۶ میلیون تن را در سال ۱۴۰۳ پشت سر بگذاریم.

وی نقش پایانه مرزی بیله‌سوار را در رشد تجاری و اقتصادی کشور بسیار مهم دانست و افزود: رشد ترانزیت پایانه مرزی بیله‌سوار نیز نسبت به دو ماه سال قبل ۲۴ درصد است.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۸ درصد رشد ترانزیت را در کشور شاهد بودیم، بیان کرد: در سال گذشته پایانه بیله‌سوار جز ۷ پایانه مرزی از جهت افزایش میزان ترانزیت در کشور بود.

امانی مرز بیله‌سوار را جز پایانه‌های برتر را کشور عنوان کرد و گفت: امیدواریم با توسعه زیرساخت‌ها و همچنین مسیر بیله‌سوار، این مرز نیز به جهت همسایگی با کشور دوست کشور آذربایجان تبدیل به مرز اربعینی شود و مردم کشور آذربایجان از این طریق وارد کشور شده و از مرزهای خروجی ما به سمت عراق استفاده کنند.

وی از اختصاص بیش از ۲ هزار و۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مسیرهای اربعین، پایانه‌های مرزی و بحث زیرساخت‌های اربعین خبر داد و خاطرنشان کرد: از این میزان هزار میلیارد تومان مربوط به مطالبات سال گذشته و هزار و ۴۰۰ میلیارد نیز برای انجام پروژه‌های جدید و در حال اجرا است.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همچنین به آمادگی کامل این سازمان برای شروع سفرهای اربعین و پذیرایی از زائران اربعین در مرزها و پایانه‌ها اشاره کرد و افزود: افزایش سایبان، تونل‌های سرمایشی، ارتقا زیرساخت‌های پایانه‌ها و به ویژه پایانه برکت در شهر ایلام در حال انجام است و اقدامات بسیار خوبی در جاده‌های منتهی به پایانه‌های اربعین توسط این سازمان انجام شده است تا زائران اباعبدالله الحسین (ع) همچون سال‌های گذشته با امنیت خاطر و آرامش به زیارت بروند.

امانی از مهمترین اقدامات این سازمان، نوسازی ۸۰۰ ناوگان راهداری را در سال گذشته یادآور شد و اظهار کرد: این اقدام در ۲۵ سال گذشته تاریخ سازمان راهداری بی سابقه بوده و اگر اقدامی هم در این خصوص انجام شده بود بسیار ناچیز بود و به چشم نمی‌آید.

وی بیان کرد: همه اقدامات مربوط به واردات این ماشین آلات انجام شده و استان اردبیل هم جز استان‌های بود که در این خصوص عقد قراردادهایی داشته و نزدیک به ۱۲ دستگاه از این ماشین آلات وارد کشور شده، انتظار داریم با ورود این ماشین آلات بتوانیم بسیاری از پروژه‌های راهداری را به صورت امانی انجام دهیم.

رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور ضمن قدردانی از اقدامات شایسته انجام شده در راهداری استان اردبیل تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۲ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در این استان افتتاح و شروع به کار کرده و امسال نیز برنامه استان بالای ۳ هزار میلیارد تومان پروژه است.

امانی در بازدید از پل انجیرلو که در سیل سال گذشته تخریب شده بود، روند کار را بسیار فعال ارزیابی کرد و از افتتاح این پل تا ۳ ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: پروژه‌های بهسازی و روکش آسفالت در استان اردبیل نیز جز اولویت‌های اصلی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا