شهرستان ها

رفع تنش آبی شهرهای استان کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از رفع تنش آبی شهرهای استان کرمانشاه خبر داد.

رضا داودی رد گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه رفع تنش آبی شهرهای استان از مهمترین دغدغه‌های این شرکت است، اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان کرمانشاه، مناطق جنوبی، شرقی و جنوب غربی بیشترین تنش آبی را دارند.

وی افزود: در بخش جنوبی شهر کرمانشاه، پروژه خیابان عشایر به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: مخزن ۵ هزار متر مکعبی شهرک تلاش در منطقه شمال شرق کرمانشاه نیز به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است که بهره برداری از این مخزن تأثیر بسزایی در تأمین آب شرب این منطقه دارد.

وی از حفر ۲ حلقه چاه در شهرستان جوانرود خبر داد و گفت: این چاه‌ها پیش از تابستان ۱۴۰۳ وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند و مشکل کم آبی این شهرستان نیز برطرف خواهد شد.

داودی یادآور شد: حفاری یک حلقه چاه در شهرستان کرند غرب نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین ساخت مخازن آبی در شهرستان‌های صحنه و هرسین با بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است.

وی گفت: در شهرستان کنگاور به دلیل رانش زمین ۲ حلقه چاه از مدار خارج شده است که به همین علت حفر دو حلقه چاه جدید در دستور کار قرار گرفته و بزودی اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: ۲ حلقه چاه نیز در منطقه سیاه کمر و میر آباد حفر شده که با وارد مدار شدن این چاه‌ها، کیفیت دسترسی مردم به آب پایدار و سالم ارتقا خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در شهرهای باینگان، نوسود و سرمست هم پروژه‌های آبرسانی در حال انجام است، تصریح کرد: بخش اعظمی از مشکل تنش آبی شهرهای استان کرمانشاه، تا پایان سال مرتفع خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا