شهرستان ها

رفع مشکلات کرمانشاه نیازمند یک کار منسجم‌، شبانه روزی است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره اینکه وظیفه مسئولان خدمتگزاری بی وقفه است، گفت: رفع مشکلات کرمانشاه نیازمند یک کار منسجم‌، شبانه روزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی بعد از ظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان کرمانشاه که در ساختمان آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آیه شریفه «تلک الایام نداولها بین الناس» این مسئولیت گرفتن‌ها و تحویل دادن‌ها یک سنت جاری الهی است و آنچه که می‌ماند در این آمدن و رفتن‌ها اخلاص و عمل است.

وی با اشاره اهمیت خدمت گزاری به مردم در پذیرش مسئولیت‌ها، افزود: امام حسین علیه السلام می‌فرمایند «ان حوائج الناس الیکم من نعم الله علیکم فلا تملوا» همانا احتیاج مردم به شما از نعمت‌های خداوند است پس ملول و خسته نشوید و آنها را برآورده سازید.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این مسئولیت‌ها شب و روز، شادی و غم و تعطیل و غیر تعطیل نمی‌شناسد و این بارش نعمت الهی آیت که متراکم‌تر شده است و نباید به هیچ عنوان از این فضا ذره‌ای ملول و رنجور شویم.

وی با اشاره به برگزاری اولین مراسم تکریم و معارفه فرمانداران از ابتدای پذیرش مسئولیت خویش، گفت: آنچه که ما در فضای کاری و در مجموعه ادارات استان باید دنبال کنیم این است که ما تراز کار را بر مبنای شرع قرار دهیم.

وی ادامه داد: ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و مفتخر به این هستیم که مسلمان زاده می‌شویم و مسلمان زندگی می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم که ما را بر اسلام ناب و اسلام راستین بمیراند و اولین قرار ما در کار این است که تراز شرعیات همگی محترم و قطعی بدانیم.

صحرایی گفت: حقوق مردم و حقوق عامه در کنار ضوابط الهی باید برای ما کاملاً مغتنم و محترم باشد و طبیعتاً اگر این روال رو طی کنیم شاید بعضی مواقع میانبرهایی برای ما روشن شده باشد که تا به آن فکر هم نکرده باشیم.

وی ادامه داد: ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و مفتخر به این هستیم که مسلمان زاده می‌شویم و مسلمان زندگی می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم که ما را بر اسلام ناب و اسلام راستین بمیراند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر راهگشایی در امور مردم و خدمتگزاری بر اساس تراز قانون، گفت: در شهر کرمانشاه تراز قطعی قانون باید رعایت کنیم و هیچ کسی در هیچ سطحی اجازه کار غیرقانونی ندارد و قانون جمهوری اسلامی در چارچوب شرع قرار گرفته و سیاست ما باید عین دیانت ما باشد.

صحرایی خاطر نشان کرد: در درون مجموعه وظایفی که به عهده گرفته‌ایم بنا داریم که قانونمند حرکت کنیم و قانون اگر می‌خواهد برای مردم مورد استفاده قرار بگیرد نباید به بهانه قانون راهی را بر مردم ببندند و قانون اگر در اختیار اهلش قرار بگیرد یک کلید کارگشا خواهد بود.

وی ادامه داد: رخصت‌های قانونی، راهکارهای قانونی و اجازه‌های قانونی می‌تواند برای مردم گشایش‌هایی فراهم کند و وقتی سراغ شرع و قانون می‌رویم باید با فرامین و منویات ولی جامعه اسلامی حرکت‌ها تنظیم شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در ارائه راهکار برای پیشبرد اهداف جامعه، تصریح کرد: مسئولین نباید سلیقه‌ای جامعه را اداره کنند و سلیقه‌ای با مردم مواجهه داشته باشند و در چارچوب شرع و قانون راهنمایی‌ها و راهبری‌های ولی جامعه را در به کار گیرند.

استاندار کرمانشاه گفت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری وظیفه قطعی ما خدمت رسانی به مردم است و همه مردم شایسته است که اهل احسان باشند و مسئولین بیشتر این موضوع را رعایت کنند و یکی از مهمترین شکل احسان خدمتگزاری به مردم است.

صحرایی خاطر نشان کرد: تلاش مجدانه و عالمانه برای خدمت به مردم در دستور کار مسئولین باشد و تجربیات قبلی و دیدگاه‌ها و ابتکارات جدید برای خدمت رسانی بهتر تجمیع شود و در خدمت رسانی باید متفق القول عمل کنیم و دائماً آن را به روز رسانی کنیم.

وی با اشاره به مشکلات و مسائل شهر کرمانشاه به برقراری رعایت نظم و انضباط در رفع مشکلات شهر تاکید کرد و مردم کرمانشاه باید خود را صاحب شهر بدانند و مجدانه و دلسوزانه تلاش کنند و برای داشتن یک شهر خوب مردم و مسئولین در کنار هم باید کار کنند.

صحرایی ادامه داد: برای اداره خوب شهر کرمانشاه حضور مردم راهگشا و ضروری است و فرماندار زمینه‌های ورود مردم به عرصه‌های مختلف را فراهم کند و تمامی مدیران در حوزه کار خود زمینه‌های حضور مردم را فراهم کنند.

استاندار کرمانشاه بر تکریم مردم ادارات تاکید کرد و آن را عاملی برای انگیزه مردم در کمک به مسئولین عنوان کرد و گفت: شهر مطلوب دارای ویژگی‌های است و برای داشتن شهر متعالی پیشرو باید به نظم توجه کرد و در شهر کرمانشاه باید این نظم و انضباط جاری شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا