شهرستان ها

رقابت ۱۳ هزار و ۵۰۰ داوطلب در ماراتن کنکور در استان قزوین

قزوین- رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) از حضور ۱۳ هزار و ۵۰۰ داوطلب در قزوین در کنکور خبر داد.

سیدعلی قاسم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با تغییرات اعمال شده در ساختار کنکور و دو مرحله‌ای شدن آن، روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور در استان قزوین هستیم.

وی بیان کرد: رقابت داوطلبان در نوبت اول کنکور سراسری در ۱۰ حوزه امتحانی در استان قزوین از صبح امروز انجان خواهد شد و ۱۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی در ۵ گروه آموزشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۶۰ درصد از داطلبین دختر و ۴۰ درصد پسر هستند، افزود: رشته هنر کمترین داوطلب و تجربی بیشترین داوطلب را دارد.

وی ادامه داد: صبح امروز آزمون تجربی برگزار خواهد شد و بعد از ظهر نیز شاهد رقابت داوطلبان رشته زبان با یکدیگر در کشور هستیم.

قاسم زاده تصریح کرد: صبح فردا جمعه نیز داوطلبان رشته‌های انسانی و ریاضی کنکور خواهند داد و بعد از ظهر جمعه نیز داوطلبان هنر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای امنیت ملی دسترسی به اینترنت در حوزه‌های برگزاری آزمون قطع خواهد بود و بعد از برگزاری کنکور خطوط برقرار می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: داوطلب طبق روال جدید در دو نوبت در آموزن شرکت می‌کند و در هر دوره رتبه بهتری بگیرد همان رتبه ملاک انتخاب رشته او قرار خواهد گرفت.

وی در پایان یادآور شد: نتایج آزمون سراسری امروز و فردا، در اسفندماه اعلام خواهد شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا