شهرستان ها

رمان «ماجده» در بوشهر نقد و بررسی شد

بوشهر- رمان «ماجده» نوشته فریبا جعفری با حضور جمعی از نویسندگان و ادیبان استان بوشهر در کتابخانه عمومی خلیج فارس نقد و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، طی نشستی با حضور جمعی از نویسندگان، ادیبان و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی، رمان «ماجده» نوشته فریبا جعفری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر نقد و بررسی شد.

فریبا جعفری نویسنده کتاب با بیان اینکه «ماجده» روایتی عاشقانه در جنوب ایران است، اظهار کرد: ماجده روایت دل‌دادگی جوانی جنوبی است که برای رسیدن به عشق خود راهی کویت می‌شود و زندگی پرماجرای او در آنجا آغاز می‌شود.

بشیر علوی نویسنده و منتقد ادبی نیز در ادامه گفت: ما در استان بوشهر ۶۰ نویسنده و داستان نویس زن داریم که تاکنون ۸۸ داستان نوشته اند، کوچک‌ترین آنها دختر نوجوان ۱۲ ساله و بزرگترین آنها بانویی ۶۷ ساله است.

وی افزود: نگاه خانم جعفری به رمان ماجده یک نگاه سینمایی به داستان است و سیر نقال گونه دارد، این دید بر متن کتاب خیلی تأثیر گذاشته و بر ارزش کتاب افزوده و خواننده را کمتر خسته می‌کند.

این نویسنده و منتقد ادبی ادامه داد: این کتاب خوب آغاز می‌شود و دارای زبانی ساده است، اطناب ندارد، دارای کشش است و خواننده را خسته نمی‌کند و اطلاعات بسیار خوبی در مورد فرهنگ بومی به مخاطب می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: داستان نویسان استان بوشهر خیلی قوی هستند و اگر خوب معرفی شوند خیلی‌هایشان می‌توانند هم پای داستان نویسان مطرح کشور حرکت کنند.

عبدالکریم نیسنی، نویسنده و خبرنگار پیشکسوت بوشهری نیز گفت: در این داستان نویسنده سعی کرده برای انتقال مفاهیم زندگی، خواننده را به گذشته پیوند دهد و برای من به عنوان نویسنده، این کتاب یک هدیه تمام عیار بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا