شهرستان ها

رهاورد دولت برای مردم فارس/۸۳۷ پروژه در استان به بهره برداری رسید

شیراز – هفته دولت بهترین فرصت برای بیان توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی است که در راستای خدمتگزاری به مردم استفاده شده و امسال در این هفته بیش از ۸۳۷ پروژه در فارس به بهره‌برداری رسید.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – علیرضا پرنیان: استان فارس بیش از ۱۲۳ هزار کیلومتر وسعت داشته و با دارا بودن اقلیم‌های مختلف شرایط ویژه‌ای به لحاظ جذب سرمایه‌گذار و فعالیت‌های اقتصادی دارد.

هر کدام از ۳۷ شهرستان استان فارس دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که این مناطق را از سایر نقاط کشور و استان فارس جدا کرده که دارای ظرفیت‌های انحصاری برای توسعه و جذب سرمایه‌گذار است.

با این شرایط فعالیت کارگزاران انقلاب اسلامی در استان فارس بیش از هر استان دیگری دارای اهمیت است؛ زیرا فارس در مسیر توسعه‌یافتگی گام برداشته تا بتواند علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی خود از توانمندی‌های استان در حوزه صنعت نیز بهره‌مند شود.

در هفته دولت سال ۱۴۰۱ در استان فارس ۷۸۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۶ هزار میلیارد ریال در استان فارس افتتاح شد.

افتتاح ۸۳۷ طرح طی هفته دولت در فارس

استاندار فارس گفت: ۸۳۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان طی هفته دولت در استان فارس افتتاح خواهد شد.

محمدهادی ایمانیه در نشست خبری هفته دولت در استان فارس بیان کرد: سفر دوم هیأت دولت به استان فارس در فاصله کوتاهی بعد از هفته دولت به استان فارس انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: مجموع پروژه‌های آماده بهره‌برداری در استان فارس طی هفته دولت ۸۳۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس با اشاره به شش برابر شدن اعتبارات طرح‌های هفته دولت تأکید کرد: شهرستان شیراز با ۱۲۶ پروژه و اعتباری بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بیشترین طرح‌های هفته دولت را به خود اختصاص داده است.

ایمانیه تأکید کرد: شهرستان نی‌ریز با جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اولین شهرستان استان در حوزه جذب اعتبارات طرح‌های هفته دولت است.

۸۳۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان طی هفته دولت در استان فارس افتتاح خواهد شد به گفته این مقام مسئول شهرداری‌ها، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس و کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس بیشترین طرح‌های هفته دولت را به خود اختصاص داده‌اند.

ایمانیه خاطرنشان کرد: فولاد غدیر نی‌ریز با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان، فولاد کوار با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، آزادراه شیراز – اصفهان با اعتبار دفتری شش هزار میلیارد تومان، توسعه و تولید شرکت کربنات سدیم فیروزآباد، تأسیسات فاضلاب شهر آباده، فاز دوم محور جهرم – لار، ایستگاه قطار شهری عادل‌آباد شیراز و خط دوم آبرسانی به شیراز از جمله مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در هفته دولت در استان فارس و شهر شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار فارس عنوان کرد: بیش از شش هزار و ۵۰۰ شغل به‌صورت مستقیم و ۳۰ هزار شغل به‌صورت غیرمستقیم با طرح‌های هفته دولت ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص تالار مرکزی شیراز نیز تصریح کرد: پیمانکاری برای احداث این تالار در نظر گرفته شده اما سرعت پیشرفت پروژه راضی‌کننده نبوده؛ ازاین‌رو برای ساخت تالار مرکزی شیراز و تالار ابوریحان مقرر شده تا با انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری شیراز ساخت این پروژه سرعت داده شود.

او یادآور شد: از وضعیت صنعت گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی رضایت نداشته و امید است بتوان شرایط این حوزه را بهبود بخشید.

ایمانیه در خصوص مشکلات زیرساخت در حوزه سرمایه‌گذاری نیز تصریح کرد: وجود مشکل در تأمین زیرساخت‌ها و کمبود تسهیلات سرمایه‌گذاری دو مشکل اساسی در حوزه سرمایه‌گذاری استان فارس است.

بهره برداری از ۱,۵۰۰ میلیارد تومان پروژه طی هفته دولت در فسا

فرماندار فسا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: هم‌زمان با هفته دولت ۴۳ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در شهرستان فسا افتتاح خواهد شد.

محمدصادق صفر پور اضافه کرد: طرح‌هایی که قرار است در هفته دولت در شهرستان فسا افتتاح شود شامل حوزه‌های بهداشت و درمان، کشاورزی، راه‌سازی، آبرسانی به شهرها و روستاها، اجرای طرح‌های آبخیزداری، زمین چمن جنوب شهر فسا، ورزش و جوانان، آموزش‌وپرورش، مجتمع گلخانه‌ای «دودج آباد» در ۱۰ هکتار، زیرسازی، جدول‌گذاری و اجرای آسفالت در روستاها است.

وی افزود: بهره‌برداری از بیمارستان فوق‌تخصصی ۱۸۶ تختخوابی امام حسین (ع)، ساختمان طب ایرانی، ساختمان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا، بهره‌برداری از مرحله اول مرکز دیالیز شرق فارس و پایگاه اورژانس از جمله مهم‌ترین طرح‌هایی است که طی هفته دولت در شهرستان فسا به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ۶۶ طرح سلامت‌محور طی هفته دولت در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: بیش از ۶۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵۷ میلیارد تومان طی هفته دولت در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

سید وحید حسینی ظهر در خصوص طرح‌های هفته دولت بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ۳۲ پروژه بهداشتی و ۲۹ پروژه درمانی، یک طرح آموزشی، دو طرح فرهنگی و دانشجویی طی هفته دولت در فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: افزوده‌شدن طرح‌های بیمارستانی نظیر ۶۱ پروژه سلامت‌محور، کاهش تأخیر در پرداخت کارانه، بهره‌برداری از بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی نی‌ریز، بهره‌برداری از بیمارستان امام علی (ع) کازرون، بیمارستان ٣٢ تختخوابی «گله‌دار» و مرکز درمانی ١٠ تختخوابی «فورگ داراب» از جمله دستاوردهای حوزه بهداشت و سلامت طی یک سال گذشته است.

بهره‌برداری از ۳۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در لامرد

شهردار لامرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: چهار پروژه عظیم عمرانی شهرداری لامرد با هزینه‌ای افزون بر ۳۰ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

عطاالله جوکار در خصوص این طرح‌ها بیان کرد: آسفالت معابر بافت فرسوده محلات شهر لامرد با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ۷۵۰ میلیون تومان در ۲۴ هزار مترمربع اجرا شده است.

۶۶ پروژه حوزه بهداشت و درمان با اعتباری بالغ بر ۳۵۷ میلیارد تومان طی هفته دولت در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد وی اضافه کرد: آسفالت بافت فرسوده شهر لامرد با مشارکت اداره راه و شهرسازی معادل یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در قالب ۱۵۱ تن قیر و الباقی توسط شهرداری انجام شده است.

شهردار لامرد گفت: با همراهی اعضای شورای شهر لامرد پیش‌بینی‌شده بیش از ۱۰۰ کیلومتر تک لبه و کانیو در معابر این شهر اجرایی شود که تعهد سال گذشته ۵۰ کیلومتر و امسال نیز ۵۰ کیلومتر است که پیش بینی می‌شود این طرح نیز تا انتهای سال به اتمام برسد.

افتتاح ۱۵ طرح تعاونی – تولیدی در فارس

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افتتاح ۱۵ طرح تعاونی – تولیدی در استان فارس با اعتباری بالغ بر شش هزار میلیارد تومان خبر داد.

علی حسین رعیتی فرد در آئین افتتاح طرح‌های تعاونی‌های شهر شیراز بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های رشد اقتصادی افزایش سرانه حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی جامعه است که در دولت سیزدهم شاهد افزایش چشمگیر تعاونی‌ها در فعالیت‌های اقتصادی کشور بودیم.

وی اضافه کرد: مردمی‌سازی اقتصاد می‌تواند عاملی برای رشد فعالیت‌های اقتصادی در جامعه و سرعت‌بخشیدن به فعالیت‌های بنگاه‌های تولیدی شود لازم به ذکر است که ۱۵ طرح تعاونی در شیراز با اعتباری بالغ بر شش هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۶۱۵ نفر طی هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گفته این مقام مسئول سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور کمتر از پنج درصد است که بر اساس قانون باید این میزان به بیش از ۲۵ درصد افزایش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز در حاشیه این آئین با اشاره به افتتاح ۱۵ طرح تعاونی تولیدی در این استان، گفت: بخش اعظم اعتبارات صرف شده برای بهره‌برداری از این طرح‌ها توسط مردم و به‌نوعی اعضای تعاونی‌ها تأمین شده است.

وحید خداپرست با بیان اینکه ده‌ها برنامه در هفته تعاون امسال در فارس اجرا شده است، افزود: از تعاونی‌های منتخب استان فارس در هجدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر، چهار تعاونی در سطح ملی به‌عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند که به‌زودی در آئینی در تهران از آنها تجلیل خواهد شد.

رهاورد دولت برای مردم <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3'>فارس</a>/۸۳۷ پروژه در استان به بهره برداری رسید

پروژه‌های ناتمام مشکل ناتمام فارس

یکی از مشکلاتی که استان فارس سال‌ها است با آن دست و پنجره نرم می‌کند پروژه‌های ناتمامی است که سال‌های متعددی از آغاز عملیات اجرایی آن‌ها گذشته ولی تاکنون ناتمام مانده‌اند.

از جمله مهم‌ترین طرح‌هایی که در استان فارس از سال‌های گذشته به یادگار مانده طرح تالار مرکزی و موزه مشاهیر استان فارس است.

این در حالی است که برخی از طرح‌های استان فارس با اینکه افتتاح شده‌اند نیز هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته که از جمله این طرح‌ها می‌توان به ورزشگاه پارس و ایستگاه قطار سعادت شهر اشاره کرد بیان این نکته ضروری است که تمامی این طرح‌ها در دولت قبل افتتاح شد؛ اما به علت مشکلات زیرساختی که این طرح‌ها داشتند شرایط برای بهره‌برداری از آنها فراهم نبود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا