شهرستان ها

رهبری امام حسین (ع) و قیام عاشورا دنیا را هدایت می کند

گنبدکاووس- امام جمعه گنبد کاووس گفت: رهبری امام حسین (ع) و جریان عاشورا امروز دنیا را هدایت و مسلمانان جهان را به امت واحده تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام محمود ترابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: امام خمینی (ره) بعد از بیانیه ۱۵ خرداد از واقعه عاشورا به عنوان واقعه جریان ساز نام برد.

امام جمعه گنبدکاووس افزود: واقعه عاشورا محور تحولات عظیم برای بازگشت بشر به خانه خدا و اهل بیت بوده و این واقعه عظیم برای بازگشت آب از جوی رفته اسلام است که در زمان بنی‌امیه رخ داد.

وی اضافه کرد: قیام عاشورا یک واقعه درس‌آموز است که شعاع آن انقلاب‌های بزرگی را ایجاد می‌کند و به فرموده رهبر کبیر انقلاب قیام مردم ما هم شعاعی از قیام عاشورا بوده است.

ترابی بیان کرد: رهبری امام حسین (ع) و جریان عاشورا امروز دنیا را هدایت می‌کند و مسلمانان جهان را به امت واحده تبدیل کرده است.

امام جمعه گنبد کاووس بیان کرد: امام حسین (ع) مورد احترام همه فرق اسلامی و آزادی خواهان جهان است.

وی افزود: احادیثی مانند این مورد که پیامبر فرمود: امام حسن(ع) و امام حسین (ع) سرور جوانان اهل بهشت هستند و هر که بخواهد به جوان بهشتی نگاه کند به سیمای آنها بنگرد، آیه مباهله در عظمت شان اهل بیت، حدیث کسا و ده‌ها روایت دیگر در کتب شیعیان و اهل سنت به صورت مشترک آمده و همه در بزرگی‌شان امام اتفاق نظر دارند.

ترابی تصریح کرد: من بارها از زبان اهل سنت شنیدم که ظلم آل امیه در حق امام حسین (ع) و یارانش را محکوم کردند و این افتخاری برای مسلمانان است که همه در عظمت قیام عاشورا و ضرورت آن برای بقا دین اتفاق نظر دارند و کوچک‌ترین اختلافی در این زمینه وجود ندارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا