شهرستان ها

روایتی از صبر لبریز مردم قومس/ مردم خواستار برخورد با اغتشاشگران

سمنان- مردم استان سمنان ضمن همدردی با خانواده شهدای حادثه تروریستی اخیر در شاهچراغ، خواستار برخورد بدون مماشات با برهم زنندگان امنیت ایران اسلامی هستند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مردم استان سمنان در این روزهای سخت به خون غلتیدن هموطنان در شاهچراغ شیراز، یک بار دیگر نشان داده‌اند که همدل با ایران اسلامی، ضمن محکومیت جنایت‌های مزدوران و بر هم زنندگان امنیت ایران اسلامی، خواستار برخورد با عوامل سلب امنیت از مردم هستند.

حوادث اخیر به خصوص اغتشاشات و ماجرای غم‌انگیز حرم شاهچراغ اگر چه تلخ است اما صحنه‌های زیبایی از همدلی مردم را نیز به جهانیان مخابره می‌کند. استان سمنان هم از این قاعده مستثنی نیست و این روزها در گوشه و کنار این خطه شهیدپرور، مراسم ویژه گرامی داشت یاد شهدا، برگزار می‌شود.

گردهمایی و ابراز همدردی

مردم استان سمنان تاکنون سه تجمع برگزار کرده‌اند نخستین آنها پنجشنبه شب گذشته به مناسبت گرامی داشت یاد شهدای حادثه شاهچراغ بود که به خصوص در دامغان با حضور پرشور مردم و سخنرانی نماینده این شهرستان در مجلس برگزار شد. فردای آن روز بعد از نماز دشمن شکن جمعه مردم استان یک صدا فریاد و خروش دادخواهی سر دادند و از مسئولان خواستند تا مسببان آن حادثه و برهم زنندگان امنیت کشورمان را به سزای اعمال ننگین شأن برسانند.

سومین گردهمایی نیز روز شنبه برگزار شد تا مردم نشان دهند که همدل و همراه با دیگر نقاط کشور هستند و همراه با دل‌های خانواده معزز شهدای حوادث اخیر، متاثرند. مردم استان سمنان اما در کنار اظهار همدردی فریاد خشم خود را هم نثار بدخواهان این مرز و بوم می‌کنند کسانی که مزدورانه و مزورانه سعی دارند تا امنیت ایران اسلامی خدشه دار شود. مردم استان امروز خواستار برخورد بدون مماشات با این افراد به خصوص سرکردگان گروه‌های معاند ایران اسلامی هستند.

مردم استان سمنان در فضای مجازی نیز با پست کردن تصاویر شهدا به خصوص آرتین فرزند ایران اسلامی، سعی دارند تا پیام واضح شأن را به دشمنان برسانند: صبر مردم استان سمنان لبریز شده است … مردم خواستار برخورد جدی با اغتشاش گران هستند کسانی که به قول امام جمعه مهدی شهر، اگر کشور را به آشوب نمی‌کشاندند و انرژی و تمرکز نیروهای امنیتی به آن سمت جلب نمی‌شد، شاید عملیات تروریستی در شیراز، توسط دشمنان صورت نمی‌گرفت لذا یک سوی کلاف سردرگم ناامنی کشور در دست این افراد است کسانی که فرمانده سپاه نیز آخرین هشدار را به آنان داد.

مطالبه از آشوب گری جدا است

یکی از شهروندان درباره این موضوع به خبرنگار مهر، می‌گوید: مطالبه گری یک بحث است آشوب و اغتشاش یک بحث دیگر؛ مردم ما امروز با مطالبه گری مشکل ندارند.

علیرضا فاتح با بیان اینکه امنیت ایران اسلامی مثال‌زدنی است و اجازه نمی‌دهیم که چند نفر فریب خورده که راه اشتباهی می‌روند، آن را خدشه دار کنند، ابراز کرد: راه مطالبه گری برهم زدن نظم و امنیت نیست بلکه باید جوان فریب خورده ما بداند که ناخواسته در صف دشمنان قرار گرفته است از سوی دیگر ۴۰ روز آشوب به کاسبی مردم، اقتصاد کشور و … ضرر وارد کرده لذا مردم خسته شده‌اند.

دیگر شهروند جوان استان سمنان که دانشجو است به خبرنگار مهر، می‌گوید: من خودم شاید به مسائلی اعتراض داشته باشم اما اعتقاد دارم که ۴۰ روز است تمام کشور در حال ضرر هستند، اینترنت قطع است و مشاغل و مکاسب مرتبط با فضای مجازی و … متأسفانه ارتزاق شأن به مشکل برخورد کرده است، از سوی دیگر اقتصاد کشور فلج شده و مدام آشوب می‌شود لذا به نظر می‌رسد باید این وضعیت پایان بپذیرد چرا که دچار خسارت‌های فراوان شده‌ایم.

روایت فتنه گری های متعدد

به سراغ کارشناس مسائل دینی و مذهبی رفتیم، حجت‌الاسلام سید مرتضی سعادتی با بیان اینکه مردم ما دیگر نمی‌توانند صبر کنند، گفت: ما در گستره تاریخی در این جنگ تمدنی که با غرب داریم بارها و بارها فتنه‌های متعددی را شاهد بودیم از کوی دانشگاه و بعد از آن موضوع حجاب، ۸۸ و فتنه گری، آبان ماه و ده‌ها رویداد از این دست برای تضعیف ایران اسلامی روی دادند و مشخصاً اصل نظام و امنیت پایدار ایران اسلامی را نشانه رفته‌اند.

سعادتی با بیان اینکه ایران اسلامی در میان همه فتنه‌ها روز به روز رشد روز افزونی دارد و همین امر دشمنان را کلافه کرده است، تاکید کرد: ما بارها شاهد بودیم که حضور مردم در صحنه‌ها فتنه دشمنان را خنثی کرده است اما بازهم شاهد هستیم که تلاش‌هایی از سوی دشمنان می‌شود تا مردم را در خسران ببینند لذا ما معتقد هستیم که اگر در گذشته مماشات صورت گرفت، اینجا دیگر زمان برخورد جدی با متخلفان است.

وی با بیان اینکه مردم امروز واقعاً با صبر لبریز شده از مماشات نظام بعضاً ناراحت هستند چرا که روز به روز این رأفت اسلامی باعث شده تا دشمنان و فریب خوردگان بیش از گذشته حیا را کنار بگذارند لذا زمان آن رسیده که بدون مماشات با این افراد برخورد شود، ابراز کرد: مردم انتظار دارند که کاری صورت گیرد.

روایتی از صبر لبریز مردم قومس/ مردم خواستار برخورد با اغتشاشگران

حقوق بیت‌المال، آب در آسیاب دشمن

نکته‌ای که حجت‌الاسلام عبدالهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، به آن تاکید کرد این است که نظام باید از کسانی که از بیت‌المال ارتزاق کرده اما آب به آسیاب دشمنان می‌ریزند شروع کند. چرا نباید با اساتید دانشگاهی که ماهانه ده‌ها میلیون تومان از بیت‌المال حقوق می‌گیرند اما به آشوب در دانشگاه کمک می‌کنند، برخورد کرد؟

این نکته‌ای است که در سخنان برخی از مردم استان سمنان نیز وجود دارد یکی از این اظهار نظرات توسط سیده فاطمه سادات حسینی مطرح می‌شود که می‌گوید: اگر استاد و یا لیدر دانشگاهی که دانشجویان را دعوت به اغتشاش و عدم حضور در کلاس‌های درس و شعار دادن و سلف مختلط می‌کند را اخراج کنند، چه کسی می‌تواند بار دیگر جسارت کرده و دانشگاه را به اغتشاش بکشاند؟

این جوان سمنانی می‌گوید: مشکل ما این است که بارها با این افراد مماشات کردیم از سوی دیگر گفته می‌شود برخی شأن فریب خورده و جاهل هستند لذا باید گفت جهل و فریب برای دو سه روز اول است نهایتاً برای یک هفته دو هفته اول است بعد که اول و آخر ماجرا مشخص می‌شود، رسانه‌های غربی مدام می‌گویند که اصل نظام نشانه گرفته شده، دیگر چه جهلی باقی می‌ماند؟ امروز افرادی که در خیابان هستند نه تنها جاهل نیستند بلکه عامدانه اقدام می‌کنند لذا باید مورد برخورد قرار گیرند.

بحث کل نظام است

امام جمعه آرادان نیز با بیان اینکه بحث اغتشاشگران و دشمنان اصلاً خانم امینی و مباحث مرتبط با حجاب نیست بلکه آنان اصل نظام را هدف گرفته‌اند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود تاکید کردند که باید به سراغ پشت صحنه‌های این جنایت هولناک رفت تا دریافت آمران این حادثه چه کسی بوده‌اند؟ مقصر اصلی در این جنایت خونین آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و کشورهای متحجر منطقه هستند.

حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا با بیان اینکه بسیاری نیروهای متدین ما ناراحت هستند که مدارا و رأفت بسیاری در قبال اخلال گران صورت گرفته است، تاکید کرد: رهبر و ملت ما صبور هستند و نیروهای نظامی و انتظامی ما صبور هستند و حتی سنگ و کتک خوردند اما با رأفت و برادری و اخلاق نیکو، دعوت به آرامش کردند لذا صبوری نیز حدی دارد و کسانی که فریب خورده‌اند، باید بدانند که این صبر هم میزانی دارد.

نکته‌ای که از سوی امام جمعه آرادان مطرح می‌شود، در کلام برخی همشهریان استان سمنان نیز وجود دارد اینکه باید در برابر فریب خوردگان صبوری کرد اما این صبر هم اندازه‌ای دارد و نباید این فکر تداعی شود که امنیتی‌ها چیزی در چنته ندارند بلکه اغتشاش گران باید بدانند که نظام با رأفت اسلامی با آنها برخورد می‌کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا