شهرستان ها

روایت مفاهیم دفاع مقدس با بیان لطیف و اقناع کننده جوانان

شیراز-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس گفت: دفاع مقدس با بیانی لطیف، جذاب و اقناع کننده به نسل جدید روایت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سعید کوشکی جهرمی صبح چهارشنبه در همایش هم اندیشی جهاد تبیین اساتید درس معارف دفاع مقدس استان فارس بیان کرد: خشونت بخش جدایی ناپذیر از جنگ است اما برای انتقال مفاهیم می‌توان با استفاده از زبان هنر و بیانی لطیف نسبت به انتقال مفاهیم به نسل‌های جدید اقدام کرد.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشته‌اند انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل‌های جدید است از این رو می‌توان با استفاده از ظرفیت‌هایی که در استان فارس در انتقال این مفاهیم وجود دارد شرایط برای تربیت نسل‌های جدید که با شرایط جنگ آشنا هستند را فراهم کرد.

کوشکی تاکید کرد: سه عنصر شکل دهنده دفاع مقدس که به عنوان انگیزه اصلی مردم برای حضور در جبهه‌ها قلمداد عنوان می‌شد شامل حفظ سرزمین مادری به عنوان عامل هویت بخش ملت، حفظ جان و مال و نوامیس مردم و همچنین عامل دین و انقلاب اسلامی است.

کوشکی با اشاره به حوادث اخیر در کشور تصریح کرد: دشمن در پی ایجاد سه گسل فرهنگی، اعتقادی، گسل اقتصادی و گسل اجتماعی است و می‌خواهد با همگرا کردن این سه گسل، نظم اجتماعی و امنیت عمومی کشور را به هم بزند اما با اتحاد بین مردم، امیدآفرینی و مدیریت جهادی می‌توان بر دشمن فائق آمد.

وی معتقد است: هیچ نظریه سیاسی قادر به تبیین و حفظ بقای نظام جمهوری اسلامی نیست و تنها ضامن بقای نظام همین پیش قراولان فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا