شهرستان ها

روحانیت باید محور گره‌گشایی و همدلی با مردم باشند

اصفهان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: روحانیت و جامعه مبلغان دینی ما باید محور گره‌گشایی و همدلی با مردم باشند.

حجت‌الاسلام مهدی فوقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از کارکردهای روحانیت و جامعه تبلیغی منفعت‌هایی است که به مردم می‌رسانند و سابقه نورانی و درخشان روحانیت گواه می‌دهد که روحانیت مشکل‌گشای مسائل مردم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در تبیین تمدنی آینده اسلام به مبلغان بر این مسئله تاکید داریم که ما باید محور گره‌گشایی و همدلی با مردم باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: در نشست تبیین اولویت‌های دوازده‌گانه یکی از تخصصی‌ترین موضوعات که با مبلغان استان مطرح شد روش‌های سیر مردم به سمت حل مسائل است که با میدان داری و واسطه گری مبلغان ما صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام فوقی ابراز داشت: تبیین اولویت‌های دوازده‌گانه، نقاط رشد تمدنی اسلام و انقلاب است و عملیات‌های پیش رو مانند عید سعید غدیرخم و نقش مبلغان در نشاط و شادی و نیز ایام محرم که باید بتوانیم نوجوانان و جوانان را در شعائر دینی که تبلور آن در عاشورا است، شرکت دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: عمده امور عید غدیر خم به هیئات مذهبی استان واگذار شده و همه گروه‌ها، مجموعه‌های مردم نهاد، شورای هماهنگی تبلیغات، هیئات مذهبی و کانون مداحان پای کار آمدند و آنچه که باید مدیریت شود ایجاد یک فضای امیدبخش و نشاط آفرین در اصفهان است.

حجت‌الاسلام فوقی با اشاره به اینکه در عید سعید غدیر خم یک جشن هشت کیلومتری در حاشیه زاینده‌رود برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیریت فضای عمومی شهر نیازمند هم افزایی و حمایت‌های متعدد است.

وی اضافه کرد: در جشن پیش رو ۱۱۰ ایستگاه صلواتی برای پذیرایی و ارائه فعالیت‌های فرهنگی و مشاوره‌ای در سه شب منتهی به غدیر راه‌اندازی می‌شود.‌

آگهی
دکمه بازگشت به بالا