شهرستان ها

روزهای بدون فوتی کرونا در خراسان جنوبی/شناسایی پنج مورد مثبت جدید

بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته همانند روزهای اخیر، مورد جدید فوت ناشی از کرونا نداشتیم و تنها پنج مورد مثبت ابتلا به ویروس شناسایی شده است.

محمد موسوی میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار در ۲۴ ساعت گذشته، ۹۳ تست مولکولی و سریع کرونا در خراسان جنوبی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از این تعداد تست انجام شده، پنج مورد مثبت جدید ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

موسوی میرزایی گفت: از موارد جدید شناسایی شده یک مورد از شهرستان درمیان، یک مورد از شهرستان سربیشه، یک مورد از شهرستان فردوس و دو مورد از شهرستان قاین بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲ بیمار تنفسی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خراسان جنوبی بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۱۰ مورد قطعی مبتلا به کرونا مثبت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: دو نفر از بیماران کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

موسوی میرزایی با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی ناشی از کرونا در خراسان جنوبی نداشته‌ایم، بیان کرد: عدد فوتی‌های ناشی از کرونا همچنان هزار و ۴۷۲ نفر است.

وی یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی که از ابتدای شیوع کرونا به صورت مکرر بیان شده از جمله رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان بهترین راه پیشگیری از کرونا و البته آنفولانزا است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا