شهرستان ها

روز «آذری‌های مسلمان جهان» در اردبیل گرامی داشته شد

اردبیل – مراسم بزرگداشت ۱۹ ژانویه روز «آذری‌های مسلمان جهان» با برگزاری برنامه‌های متنوع در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که ظهر پنجشنبه در سالن خطایی اردبیل برگزار شد، به شکل خودجوش سالروز حادثه ۱۹ ژانویه فروپاشی کمونیست و ورود آذری‌های جمهوری آذربایجان به خاک کشورمان گرامی داشته شد تا این رویداد در خاطره‌ها باقی بماند.

در این مراسم چند تن از شاعران استان اردبیل اشعار مذهبی و ملی سروده و ۱۹ ژانویه گرامی داشته شد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: در این رویداد سعی کردیم با دعوت از نورالدین شیرین مدیر شبکه «قدس تی وی» از کشور ترکیه ابعاد مخلتف این حادثه بزرگ را مورد بررسی قرار داده و زوایای آن را بازگو کنیم.

امیر رجبی خاطرنشان کرد: در این مرسم سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل را شاهد بودیم که به صورت شفاف و روشن چهره از حیله‌های اخیر در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی آذربایجان و کشورهای همسایه بازگو شد.

وی گفت: در این مراسم دو رونمایی نیز انجام شد که اولین این رونمای مربوط به کتاب تدوین شده از آثار خوشنویسی جشنواره «ایران دل» بود که سال گذشته همزمان با بزرگداشت نظامی گنجوی در اردبیل به همت خطاطان و خوشنویسان مطرح ملی و استانی برگزار شد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل افزود: در این برنامه همچنین رونمایی از پوستر جشنواره «حریم ولی» را شاهد بودیم که قرار است در قالب این جشنواره فراخوانی از شاعران کشوری را با محوریت دفاع از حریم ولایت و محکومیت اهانت نشریه شارلی ابدو را شاهد باشیم تا شاعران از سراسر کشور در این رویداد حضور یابند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا