شهرستان ها

روز مباهله تجلی تکریم و پاسداشت خانواده است

اراک- امام جمعه اراک گفت: روز مباهله تجلی تکریم و پاسداشت خانواده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح پنج شنبه در درس تفسیر قرآن کریم گفت: هیچ آیه‌ای در دنیا به عظمت آیه رسول اکرم (ص)، امیرالمومنین (ع) امام زمان (عج) و دیگر معصومین (ع) نمی‌رسد. اهل بیت (ع) کلید رمز عالم هستند و امامت، اعظم آیه از آیه‌های خداوند است. پیامبر اسلام (ص) چشم و چراغ عالم است.

امام جمعه اراک با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با طلاب و اشاره ایشان به نقشه‌های دشمن بیان کرد: وظیفه همگان در میدان تبلیغ گفتار و اجرا بسیار سنگین است و ما باید در این میادین حضور فعال و قوی داشته باشیم.

وی افزود: باید در مقابل فساد، بی‌عفتی و بی‌بندوباری بایستیم و هیچ سرمایه‌ای به اندازه سرمایه عفاف و حجاب و عظمت خانواده نمی‌رسد و اگر کوتاه بیاییم ضربه خواهیم خورد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به آغاز ماه محرم ضمن چند توصیه به واعظان و مداحان گفت: متن عاشورا، متن قیام کربلا و هدف شهدای کربلا باید در مراسم اهمیت ویژه داشته باشد و از خواندن روضه‌های بدون سند و سبک خودداری گردد. نباید مجالس آنقدر طولانی شود که نماز صبح از بین برود.

وی با گرامیداشت ۲۵ ذیحجه روز مباهله و تکریم خانواده گفت: سوره هل اتی در روز ۲۵ ذی الحجه در شأن اهل بیت پیامبر (ص) نازل شد که پس از سه روز روزه و انفاق افطار خود، از طرف خداوند اطعام شدند. چنین روزی از آن رو به روز خانواده موسوم شده بهترین تجلی از خانواده اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا