شهرستان ها

روستائیان و عشایر کانون تولید و رونق اقتصادی هستند

زاهدان- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: روستائیان و عشایر به عنوان کانون تولید، نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارند.

به گزارش خبرنگارمهر، خلیل‌احمد سلامی صبح امروز دوشنبه در دیدار با مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان، افزود: روستاییان و عشایر به عنوان کانون تولید، نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارند و توجه به این قشر مولد و حمایت از آنان در تحقق شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: بیمه اجتماعی از شاخص‌های مهم توسعه پایدار هر جامعه به شمار می‌رود و حمایت دولت در پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه افراد خصوصاً جامعه روستایی و عشایری و دیگر مشمولین صندوق بیمه اجتماعی قابل توجه است.

وی تصریح کرد: جامعه هدف، با کمترین میزان پرداختی حق بیمه و مزایای بسیار می‌توانند از خدمتی که نظام جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان بیمه اجتماعی به مردم ارائه می‌کند بهره مند شوند و باید در راستای تبیین مزیت‌ها و کارکرد این بیمه در استان اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار از تسهیل شرایط برای استفاده اعضای شرکت‌های تعاونی و خانواده‌های آنان از خدمات صندوق بیمه اجتماعی خبر داد.

خداداد اولیایی با اشاره به تفاهم‌نامه معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: اجرای این تفاهمنامه فرصت خوبی برای گسترش چتر حمایتی بیمه اجتماعی و پوشش حداکثری جامعه هدف ایجاد کرده و تعاونگران با استفاده از این فرصت می‌توانند از حق و حقوق قانونی خود برخوردار شوند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا