شهرستان ها

روستای قلعه حیدر به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

بوشهر- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر از ایجاد سایت تلفن همراه در روستای قلعه حیدر از توابع شهرستان گناوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از درخواست‌های مردمی نسبت به عدم پوشش مناسب در روستای قلعه حیدر، پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل با احداث سایت در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات رفع شد.

وی ادامه داد: سایت قلعه حیدر توسط شرکت ارتباطات سیار ایجاد شده است و هزینه اجرای این سایت از محل طرح خدمات اجباری روستایی تأمین است.

سملیان اظهار کرد: قلعه حیدر، روستایی از توابع شهرستان گناوه با ۸۳ خانوار و جمعیت ۲۸۸ نفر است که با ایجاد سایت همراه، این روستا با تکنولوژی 2G/3G/4G به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر هدف این اداره کل را رفع مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات و همچنین فناوری اطلاعات نقاط محروم و به‌روزرسانی اطلاعات روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اعلام کرد.

وی اظهار کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا