شهرستان ها

روسیه شریک قابل اعتماد برای همکاری با سایر کشورها است

رشت – سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت گفت: کشور ما ثابت کرده که یک شریک قابل اعتماد برای همه کسانی است که آماده همکاری بر اساس احترام متقابل و توازن منافع هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آندره وادوف عصر سه شنبه در مراسم جشن روز ملی روسیه که در سرکنسولگری این کشور در رشت برگزار شد، اظهار کرد: روسیه کشوری منحصر به فرد با پتانسیل عظیم انسانی منابع بالقوه کسب و کار و فناوری و تکنولوژی است هرگونه تلاشی برای منزوی کردن، لغو کردن و حذف کردن روسیه از نقشه جهان به وضوح محکوم به شکست است.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با اشاره به شکست پروژه روس هراسی در جهان اضافه کرد: این موضوع را همفکران ما در سراسر جهان که در شمار آنها جمهوری اسلامی ایران قرار دارد به خوبی درک می‌کنند از این رو با واکنش متوازن به اقدامات روسیه برای حفاظت از منافع بنیادین امتناع خود را از پیوستن به ائتلاف روس هراسی و تحریم‌ها نشان می‌دهد.

وادوف با بیان اینکه روابط ما با کشورهای آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین در قالب‌های مختلف در اولویت سیاست خارجی قرار دارد، گفت: کشور ما ثابت کرده است که یک شریک قابل اعتماد برای همه کسانی است که آماده همکاری بر اساس احترام متقابل و توازن منافع هستند.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با تاکید بر لزوم پایبندی به اهداف تعریف شده رئیس جمهور این کشور در رابطه با جایگاه سیاست جهانی بیان کرد: ما با اندوهی عمیق از خبر غم انگیز سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور محترم ایران جناب آقای سید ابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه جناب آقای حسین امیر عبداللهیان و دیگر مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران مطلع شدیم.

به گفته وی، تداوم سیاست خارجی تهران با توجه به مشارکت فعال در سازمان همکاری شانگهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و در راستای منافع توسعه کریدور شمال جنوب حفظ خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا