شهرستان ها

روند شیوع کرونا در اردستان کاهشی است

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

اردستان-مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: روند شیوع کرونا در اردستان کاهش یافته است.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: روند شیوع کرونا، مراجعات سرپایی و تعداد بیماران مبتلا به این بیماری در شهرستان اردستان کاهش یافته است.

وی افزود: در اوایل شیوع پیک اُمیکرون، میزان مراجعه روزانه به درمانگاه تأمین اجتماعی حدود ۲۰۰ نفر بود اما اکنون به ۱۶ نفر کاهش یافته و در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بیمارستان ۲ نفر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به روند کاهش بیماری و قرمز بودن اردستان، خاطرنشان کرد: تصور می‌کنیم از آنجایی که افراد دارای کد ملی ۱۱۸، اردستانی هستند و در شهرهای دیگر کشور ساکن هستند، چنانچه مبتلا به بیماری شوند و نام آن‌ها در سامانه ثبت شود، جزو آمار اردستان محسوب می‌شود.

ذبیحی تصریح کرد: از ابتدا تاکنون در کل کشور تعیین رنگ‌بندی بر عهده حوزه وزارت بهداشت است و مبنای رنگ‌بندی ها علاوه بر فرمول‌های پیچیده به طور کلی شامل تعداد بستری‌ها، درصد کرونا مثبت، تعداد مرگ و میر و سایر موارد است.

وی ادامه داد: همچنان زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و فضاهای سربسته ضروری و در کاهش شیوع بیماری مؤثر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در خصوص مسافرت‌های نوروزی تصریح کرد: مطالبه ما و مردم از مسافرانی که قصد سفر به اردستان در ایام نوروز را دارند این است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی یادآور شد: درست است که شدت بیماری کاهش یافته اما این به معنای پایان کرونا نیست، ما باید یاد بگیریم که چطور با کرونا زندگی کنیم.

شرط سفر در ایام نوروز، تزریق دو دز واکسن است

ذبیحی در خصوص محدودیت‌های تردد در ایام نوروز، تاکید کرد: محدودیت‌های کرونایی برای ایام نوروز به صورت هوشمند عمل می‌شود، کد ملی و شماره پلاک افراد رصد شده و کسانی که دو دز واکسن نزده باشند مشمول جریمه خواهند شد.

وی با اشاره به تزریق دز چهارم گفت: ابلاغیه تزریق دز چهارم در گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال که دارای ضعف سیستم ایمنی هستند به شهرستان ارسال شده که به فاصله چهار ماه از دوز سوم تزریق با واکسن‌های با پلتفرم نو ترکیب انجام می‌شود.

ذبیحی در ارتباط با واکسیناسیون دز سوم افراد زیر ۱۸ سال، خاطرنشان کرد: ابلاغیه دز سوم واکسن برای افراد ۱۲ تا ۱۸ سال نیز ارسال شده است که افراد دارای ضعف سیستم ایمنی با فاصله چهار ماه بعد از دز دوم می‌توانند تزریق کنند و واکسن‌های مورد استفاده هم پاستوکووک و سینوفارم است.

وی یادآور شد: در حال حاضر واکسن‌های کووپارس، سینوفارم، پاستوکووک، پاستوکووک پلاس، برکت، آسترازنکا، فخرا و اسپایکوژن در اردستان موجود است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در ارتباط با آمار واکسیناسیون گفت: تاکنون ۳۴ هزار و ۹۴۲ دز واکسن در نوبت اول و ۳۲ هزار و ۱۸۱ دز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۵/۱ درصد از افراد بالای ۱۸ سال دز سوم را تزریق کردند، خاطرنشان کرد :۱۸ هزار و ۳۹۳ دز واکسن در نوبت سوم تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریقی به ۸۵ هزار و ۵۱۶ دز رسیده است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا