شهرستان ها

روند کاهشی شیوع کرونا در شاهرود و میامی/ تهدید همچنان وجود دارد

شاهرود- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه شیوع کرونا نسبت به دو هفته اخیر اندکی روند کاهشی را پیدا کرده است، گفت: این به معنای پایان کرونا نیست و تهدید همچنان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شیبانی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه همزمان با پیش از ظهر دوشنبه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه میزان مثبت تست‌ها و نمونه‌ها نسبت به هفته‌های قبل در شهرستان‌های شاهرود و میامی خبر از روند کاهشی محسوسی در سویه امیکرون بیکاری کرونا می‌دهد، بیان کرد: این موضوع به معنای عادی شدن شرایط یا از بین رفتن کرونا و… نیست بلکه همچنان ویروس مردم را در شاهرود و میامی تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از نمونه‌های ارسالی آزمایشگاه در همین دو هفته گذشته و در گستره شهرستان‌های شاهرود و میامی مثبت می‌شد حال آنکه امروز این رقم به ۳۵ درصد رسیده است، تاکید کرد: به ویژه در دو روز گذشته شاهد روند کاهشی خوبی در سیر شیوع ویروس کرونا بودهایم.

افزایش واکسیناسیون

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه همه نوع واکسن در مراکز واکسیناسیون شهرستان‌های شاهرود و میامی موجود است، تاکید داشت: هفته گذشته چهار نفر در شهرستان‌های شاهرود و میامی جان خود را از بابت کرونا از دست دادند اما هیچ فردی که سه دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشد در بین این افراد وجود نداشت و این نشان دهنده اهمیت دز بوستر یا همان سوم واکسن کرونا را دارد.

شیبانی با بیان اینکه دیگر نگرانی ما در سویه امیکرون کودکان و نونهالان بودند که تعداد اطفال مراجعه کننده و مبتلا به اُمیکرون کاهش یافته است، تاکید کرد: خانواده‌ها همچنان باید از تجمعات دوری کرده و رعایت فاصله گذاری و ماسک را به خصوص در شب‌های سال نو و شلوغی خرید و بازار و راه و… داشته باشند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره واکسیناسیون نیز بیان کرد: روند واکسیناسیون خوشبختانه به خوبی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در جریان است اما از مردم بیشتر انتظار داریم که نسبت به دریافت واکسن اهتمام داشته باشند اما تا امروز ۹۳.۵ درصد مردم شاهرود و میامی دز اول، ۸۶ درصد دز دوم و ۳۶.۳ درصد نیز دز سوم را دریافت کرده‌اند و روند واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا