شهرستان ها

رویکرد دستگاه قضا رواج صلح و سازش در پرونده‌هاست

اردبیل- رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: رویکرد اصلی دستگاه قضا در استان ترویج صلح و سازش در پرونده‌ها و کاستن از ورودی پرونده‌های جدید به دادگستری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید حسین علوی بعد از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح مؤسسات داوری در اردبیل اظهار کرد: در اردبیل شاهد صدور مجوز فعالیت برای ۵۳ مؤسسه داوری هستیم که تاکنون ۱۳ مورد از آن افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: پرونده‌های حقوقی مردمی به این مؤسسات ارجاع و این مؤسسات تحت نظارت دادگستری به آنها رسیدگی و رأی صادر می‌کنند.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل یکی از ویژگی‌های مهم این مؤسسات را بحث انتخاب داور توسط طرف‌های دعوی اعلام کرد و گفت: این اقدام امتیاز بسیاری خوبی برای افراد محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضائی رواج صلح و سازش در پرونده‌ها است، افزود: امیدواریم مؤسسات داوری علاوه بر داوری بر پرونده‌ها، در بحث صلح و سازش و میانجگری نیز پیشقدم باشند.

در این مراسم رئیس شعبه ۱۴ دادگاه تجدید نظر و رئیس کانون مؤسسات داوری استان اردبیل نیز خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود مؤسسات داوری از حیث دانش و علمی به موضوعات و پرونده‌ها ورود کنند و در این زمینه رأی‌ها کاملاً صحیح، قانونی، عادلانه و بی‌طرف ثبت شود.

خدادادی بیان کرد: داوران باید امین مردم باشند و اصرار مردم را حفظ کنند و همانند قاضی‌ها از جانبداری در پرونده‌ها پرهیز کنند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا