شهرستان ها

رییس جمهور آینده ادامه دهنده مسیر شهید جمهور باشد

ساوه- فرمانده اسبق لشکر ۲۷ حضرت رسول الله(ص) گفت:رییس جمهور آینده ادامه دهنده مسیر شهید جمهور باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل کوثری در آئین بزرگداشت و رونمایی از یادمان سردار حاج رضا چراغی، فرمانده لشگر ۲۷ حضرت محمد رسول الله (ص) که در روستای ستق ساوه برگزار شد، اظهار کرد: ایشان به اتفاق حاج رضا دستواره آمدند تا ولی امر خود را یاری کنند و با این نوع نگرش وارد سپاه شدند.

وی با اشاره به نابودی ابرقدرت غرب و نابودی زودهنگام ابرقدرت شرق ادامه داد: امام یکه و تنها بر طاغوت خروشید و همین موضوع باعث شد که در ۴۵ سال گذشته دنیا، تحولات بسیاری رخ داده که این تحولات گسترده برگرفته از قدرت نهضت امام است و اکنون باید از کسانی که یاریگر امام بودند، یاد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حاج رضا چراغی در ۲۶ سالگی فرمانده لشکری شد که لرزه بر اندام ارتش حزب بعث انداخت.

سردار کوثری با اشاره به همت بلند این رزمندگان، تصریح کرد: حاج رضا چراغی در کنار سایر همرزمان خود لشکری آموزش و تشکیل داده و در یک عملیات در بازه زمانی ۴۳ روزه، ۹۶ قبضه توپ عراقی را با تمام تجهیزات به غنیمت گرفتند و باید اذعان کرد این عملیات در دنیا بی‌نظیر است چرا که با خدا معامله کرده بودند.

وی گفت: این شهدا عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس در بازه زمانی یک ماه انجام و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از کشور را از دست دشمن خارج کردند.

وی اظهار کرد: شهدا قهرمانانی بودند که در آشکار و پنهان با خدا یکی بوده و با خدا معامله کرده بودند و تمام زندگی این دلاورمردان برای خدا بود چرا که در مسیر خدا ثابت قدم بودند و خدا هم وعده یاری به آنها داده بود و دلیل پیروزی دلاورمردان در غزه آن است که از شهیدانی چون چراغی، الگو گرفته‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خیانت اعراب در سال ۶۱ در مقابله با اسرائیل ادامه داد: حاج احمد و یارانش در آن سال به سمت سوریه حرکت کرد تا اسرائیل را از لبنان بیرون کند و زمانی که امام راحل، جمله راه قدس از کربلا می‌گذرد را بیان کرد، شهید همت‌ها شکل گرفتند.

فرمانده اسبق لشکر ۲۷ حضرت محمد رسول الله گفت: شهید چراغی از یک روستا برخاسته بود که باعث افتخار آن روستا بوده و به این جایگاه رسید که در عملیات والفجر مقدماتی، جانشین شهید همت در سپاه ۱۱ قدر شد.

وی با اشاره به روند فرماندهی ایشان در لشگر ۲۷ رسول‌الله (ص) تصریح کرد: لشگر ۳۱ عاشورا در شمال فکه، هنگام تشریح عملیات توسط سردار باکری، ۲ خمپاره به محدوده اصابت کرد، سردار چراغی با وجود آسیب، باز هم با عصا به جبهه بازگشت و محبوبیت شهید چراغی به گونه‌ای بود که حتی حاضر نبود در جمع سخنرانی کند تا او را بشناسند.

سردار کوثری گفت: شهید چراغی با همان عصا به خط مقدم رفت و در نهایت در دوازدهمین مرتبه مجروحیت، به شهادت که خواسته قلبی وی بود، رسید، انتظار است با برگزاری این نشست‌ها، اخلاق و رفتار و ساده‌زیستی این قهرمانان را در نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: با الهام گیری از این شهید باید رئیس جمهوری برگزینیم که مسیر آیت‌الله رئیسی را دنبال کند و در راستای رفع مشکلات مردم گام‌های موثرتری بردارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا