شهرستان ها

زباله سراوان ۱۰ لیتر بر ثانیه شیرابه سمی تولید می‌کند

رشت-نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زباله سراوان ۱۰ لیتر بر ثانیه شیرابه سمی تولید می‌کند، گفت: با راه‌اندازی زباله سوز در رشت بخشی از معضل زیست محیطی پسماند حل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا احمدی سنگری بعدازظهر پنجشنبه در جلسه حل معضل پسماند شهر رشت با اولویت تأمین اعتبار احداث زباله سوز رشت، اظهار کرد: حدوداً ۴۰ سال است که در منطقه سراوان به مساحت ۲۵ هکتار و با ارتفاع ۱۱۰ متر زباله دپو شده و طبق آمار ۱۰ لیتر بر ثانیه شیرابه سمی از این مدفن خارج می‌شود.

وی با اشاره به تولید روزانه هزار و ۲۰۰ تن زباله در شهر رشت، افزود: با احداث و راه‌اندازی زباله سوز در شهر رشت می‌توانیم بخشی از معضل زیست محیطی پسماند سراوان را حل کنیم.

اجرای پروژه زباله سوز رشت به اعتبارات بالایی نیازمند است

«مهدی غضنفری» رئیس و عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی گفت: سرمایه‌گذاری ارزی و سودآوری ناشی از آن رسالت واقعی این صندوق است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی افزود: پشتیبانی از طرح‌های زیست محیطی، پایداری هوا، حفظ زمین و نظایر آنها جزو مأموریت‌های ذاتی این صندوق نیست و جزو شرح وظایف سازمان برنامه و بودجه محسوب می‌شود.

رئیس و عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به تأمین منابع مالی اجرای پروژه زباله سوز رشت بیان کرد: برای حل مشکل تأمین اعتبار پروژه زباله سوز رشت از آنجا که این طرح به اعتبارات بالایی نیازمند است باید جلسه دیگری با حضور مدیران بانک‌های عامل برگزار کنیم تا بتوانیم با استفاده از منابع آن‌ها و منابع صندوق توسعه اقدامی در جهت رفع مشکل تأمین منابع این پروژه انجام دهیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا