شهرستان ها

زمینه حضور بخش خصوصی در طرح‌های فرهنگی استان بوشهر فراهم شود

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: همانگونه که بخش خصوصی در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی مشارکت دارد باید زمینه حضور این بخش در اقتصاد فرهنگی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر پنج شنبه در نشست با جمعی از هنرمندان بوشهری با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن در حوزه اقتصاد، فرهنگ و امنیت اظهار داشت: دشمن در این فتنه، اقتصاد جامعه را هدف قرار داده و این در حالی است که تهاجم فرهنگی و امنیتی یکی دیگر از اهداف دشمنان است.

وی با بیان اینکه فلج کردن اقتصاد جامعه از اهداف مهم دشمنان است، افزود: همانگونه که بخش خصوصی در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی مشارکت دارد باید زمینه حضور بخش خصوصی در اقتصاد فرهنگی فراهم شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: منابع اعتباری عمرانی استان بوشهر در سال جاری تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان است که بخش خصوصی بیش از این اعتبار در طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی و عمرانی سرمایه‌گذاری کرده است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی و مردمی در اجرا طرح‌های فرهنگی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است گفت: نقش هنرمندان در این عرصه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی ۸ ساله با مجاهدت مردم پیروز شد خاطر نشان کرد: بسیج نماد حضور مردم در جنگ ۸ ساله است و اکنون نماد حضور مردم و بخش خصوصی در اقتصاد فرهنگی، هنرمندان، اصحاب رسانه، کانون‌ها و مؤسسات گوناگون فرهنگی است.

ابلاغ ۱۴ میلیارد تومان اعتبار به مجتمع‌های فرهنگی و هنری

استاندار بوشهر با اشاره به اختصاص ۲۵ میلیارد تومان به مجتمع فرهنگی عسلویه در سفر اول رئیس جمهور تصریح کرد: از ۵۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب از منابع مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی‌ها به استان بوشهر ۱۴ میلیارد تومان آن به مجتمع‌های فرهنگی و هنری ابلاغ شده است.

محمدی‌زاده با تاکید بر حمایت از جشنواره‌ها، کانون‌ها و مؤسسات فرهنگی، هنری و قرآنی، بیان کرد: در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در اسکان و پذیرایی از میهمانان استفاده شود.

وی از واگذاری مدیریت مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های استان بوشهر به واجدان شرایط بخش خصوصی خبر داد و بیان کرد: با توجه به وجود ۴۳۰ کانون فرهنگی و هنری، ۴۰ مؤسسه قرآنی در شهرستان‌ها در قالب اعتبارات ارزش افزوده، دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان بوشهر ملزم به کمک این مراکز هستند.

استاندار بوشهر پرداخت تسهیلات اعتباری از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در راستای حمایت از اصحاب رسانه و حوزه‌های فرهنگی و هنری پرداخت وام با نرخ سود ۴ درصدی از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه در دستور کار قرار گرفته شود.

محمدی‌زاده ادامه داد: تلاش می‌شود با پرداخت اعتبارات مصوب از محل مسئولیت‌های اجتماعی، منابع لازم به حوزه فرهنگی و هنری پرداخت شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا