شهرستان ها

زمینه رشد دانش‌آموزان در ابعاد شخصیتی و اجتماعی فراهم شود

بوشهر- نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: با معرفی الگوی مناسب به دانش‌آموزان باید زمینه رشد آنها در ابعاد معنوی، شخصیتی و اجتماعی رشد فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری بعد از ظهر سه‌شنبه در همایش تجلیل از منتخبین دومین دوره طرح دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی در بوشهر اظهار داشت: آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی وظیفه مهمی دارد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی نقش مهمی در ترویج فرهنگ انقلاب و جهاد دارد و توطئه‌های دشمنان در اینگونه دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور بی اثر می‌شود.

وی با اشاره به فراهم بودن زمینه رشد و ترقی انسان‌ها بر اساس آموزه‌های دینی اظهار داشت: سعادت و کمال انسان در عرصه‌های مختلف خداوند متعال فراهم کرده که رسیده به این قابلیت‌ها با استفاده از آموزه‌های دینی تسریع می‌شود.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از مسیرهای مهم سعادت و کمال انسان توجه به آموزه‌های ائمه طهارت علیه‌السلام است افزود رسیدن به قله رفیع و سعادت از آرزوهای هر انسان محسوب می‌شود که این مهم با تاسی از سیره ائمه طهارت علیه‌السلام فراهم می‌شود.

حسینی بوشهری نقش آموزش و پرورش در سعادت و کمال انسان بسیار مهم و اثربخش دانست و بیان کرد: زیرساخت پیشرفت جامعه و انسان وجود آموزش و پرورش توانمند و قوی با زیرساخت‌های مناسب است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: در این راستا آموزش و پرورش استان بوشهر در اجرایی شدن سند تحول بنیادین در کشور پیشتاز و خدمات مجموعه آموزش و پرورش مورد تقدیر و تحسین است.

وی پیام قرآن را برای همه ادوار و زمان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از هدایت‌های قرآنی بدون شک انسان بدون شکست به سعادت می‌رسد و در این راستا الگوبرداری از راه و منش پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و ائمه طهارت علیه‌السلام زمینه سعادت بشر را فراهم می‌کند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نسل جوان همواره دنبال الگوبرداری است گفت: گاهی الگوی مورد نظر به درستی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و گاهی در مصداق الگو اشتباه می‌شود که با فطرت انسان ناسازگار است.

حسینی بوشهری خاطر نشان کرد: مدیران فرهنگی می‌توانند با معرفی الگوی مناسب به دانش‌آموزان در ابعاد معنوی، شخصیتی و اجتماعی رشد دهند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا