شهرستان ها

زمینه مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری فراهم شده است

ارومیه – معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: برای برگزاری انتخابات تمام امکانات دستگاه های مختلف به کار گرفته شده تا انتخابات با حضور پرشور و مشارکت بالای مردم برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ابراهیمی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری مهاباد با اشاره به انتخابات هشتم تیرماه اظهار کرد: در حالی که فرایند انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان به پنج ماه زمان نیاز دارد، اما طبق قانون با توجه به شهادت رئیس جمهور، پروسه انتخابات این دوره در ۵۰ روز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهار اصل امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت باید در این انتخابات رعایت شود، ادامه داد: در بحث امنیت انتخابات، به برکت خون شهدا، تلاش‌های نیروهای نظامی و انتظامی و مشارکت مردم، انتخابات در آذربایجان غربی همواره بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار می‌شود.

ابراهیمی گفت: در این دوره از انتخابات با توجه به اینکه داوطلبان از طیف‌های مختلفی سیاسی کشور نامزد شدند، رقابت خوبی در بین آنان برای جلب اعتماد بیشتر مردم شکل گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی تاکید کرد: مسئولان دولتی که کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند، امانت دار مردم هستند و تمام توان خود را به کار می‌گیرند که انتخابات در سلامت کامل برگزار شود.

ابراهیمی در خصوص مشارکت مردم در انتخابات نیز گفت: دشمن تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا مردم را نسبت به انتخابات مأیوس و ناامید کند اما مردم باید بدون توجه به هجمه‌های دشمنان از این حق قانونی خود دفاع کنند و در پای صندوق‌ها رأی حاضر شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم ارتباط با دنیا را معطل به موضوع برجام نکرده بود، گفت: ارتباط گسترده با کشورهای همسایه و ایجاد مراودات قابل توجه از جمله نقاط قوت و طلایی دولت در سه سال گذشته بوده است.

ابراهیمی افزود: مسئولان باید دستاوردهای دولت و اقدامات صورت گرفته در طی چند سال اخیر را برای مردم تشریح و تبیین کنند تا نقشه‌های شوم دشمنان بی نتیجه بماند و مردم هم به اقناع برسند که با مشارکت خود در انتخابات می‌توانند در تعیین سرنوشت و آینده خود سهیم باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: در این مدت آذربایجان غربی از ظرفیت مرزی بودن خود استفاده کرد و علاوه بر انجام دیدارهای مشترک با کشورهای همسایه از جمله ترکیه و اقلیم کردستان عراق، پایانه‌های مرزی در مناطق مختلف استان راه اندازی شد.

وی افزود: در این مدت برای نخستین بار پایانه مرزی تمرچین برای تردد زائران اربعین حسینی بازگشایی شد که هزاران نفر از زائران از این منطقه تردد کردند که این مساله باعث رونق و شکوفایی بیشتر و تکمیل زیرساخت‌ها به ویژه در زمینه حمل و نقل شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا