شهرستان ها

زمینه های لازم برای توانمندسازی معتادان بهبودیافته فراهم شود

سنندج – استاندار کردستان گفت: باید زمینه اشتغال و توانمندسازی معتادان بهبودیافته در استان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا سه شنبه شب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل بازگشت معتادان بهبودیافته پس از خروج از کمپ، بیکاری و نداشتن شغل است که باید با ایجاد اشتغال برای آنان، این مشکل رفع شود.

وی افزود: افرادی که با میل خود یا به هر نحوی در کمپ‌ها نگهداری می‌شوند، باید زمینه توانمندسازی آنان از طریق آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای فراهم شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: هر چند شرایط کردستان در بحث آمار معتادان نسبت به خیلی از استان‌ها بهتر است اما همین وضعیت نیز قابل قبول نیست.

زارعی کوشا افزود: کردستان باید استانی پاک باشد و این ظرفیت وجود دارد که از حیث موضوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر و معتادان متجاهر، به استانی پاک تبدیل شود.

وی خواستار برگزاری مرتب جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مرکز و دیگر شهرستان‌ها شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: باید نگاه و اشراف کامل‌تری نسبت به وضعیت اعتیاد در شهرستان‌ها داشته باشیم لذا حضور فرمانداران در جلسات استانی ضروری است.

وی راه اندازی کمپ ماده ۱۶ را در سنندج کاری ارزشمند دانست و اضافه کرد: توسعه این کمپ از حیث حرفه آموزی، اشتغال و برون رفت معتادان از معضل اعتیاد ضروری است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا