شهرستان ها

زنجان در آستانه شکل‌گیری پدیده‌ای نوظهور به نام«مدیران سایه»

زنجان-این روزها استان زنجان شاهد شکل‌گیری پدیده‌ای نوظهور به نام مدیران سایه است، مدیرانی که قصد دست کشیدن از منصب ریاست را ندارند و به هر نحوی در تلاش هستند از هرم ریاست و قدرت دور نمانند.

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها-رحیم مقدمی*: مدیرانی که می‌دانند در ترکیب دولت سیزدهم جایی برای حضور ندارند و از سوی دیگر نمی‌خواهند نیروهای انقلابی و ارزشی و گاهاً مخالف نظر آن‌ها بر صندلی مدیریت‌شان تکیه بزنند، در حال پایش و تسویه حساب در بین کارکنان خود هستند تا بتوانند با چینش خاص خود از نگهبان مجموعه گرفته تا مدیر حراست و معاونان‌شان برای آینده حضور خود در رأس مدیریتی آن مجموعه مورد نظر پشتوانه‌سازی کنند.

بی‌تفاوتی و شاید بی‌خبری استاندار زنجان باعث شده در برخی دستگاه‌های استان از حوزه‌های فرهنگی، دانشگاهی، اقتصادی و صنعتی استان، شاهد اقدامات مخرب و البته زیرکانه برخی مدیران که در همه دولت‌ها سعی کردند مدیر باشند، نارضایتی‌هایی را در پی داشته است. نارضایتی که بنا به گفته بسیاری از کارکنان، به دفتر استاندار و حتی خود استاندار زنجان نیز اطلاع داده شده ولی با بی‌تفاوتی استاندار انقلابی روبه‌رو بوده است.

نیروهای ارزشی، انقلابی و متخصص در دولت انقلابی در استان زنجان آرام آرام به حاشیه کشیده می‌شوند و کسانی که در سیاست همواره ریاکارانه وارد عرصه شده‌اند، برنده همیشگی بی‌تفاوتی مدیران ارشد هستند.

شاید بتوان دولت سیزدهم را یکی از مظلوم‌ترین دولت‌ها در طول چند دهه اخیر عنوان کرد، به نحوی که سهم‌خواهان با تخصص یا بی‌تخصص مدعی حضور در ترکیب دولت هستند و مدیرانی که با هر ابزاری، قصد دارند در قدرت بمانند.

بی خبری یا بی تفاوتی استاندار معادله‌ای که قابل توجیه نیست

در جامعه‌ای که منفعت‌طلبی و غرض‌ورزی به جامعه و دولت حاکم ضربه می‌زند و مدیری که با این تفکر آمیخته باشد، تلاشی برای موفقیت دولت و نظام حاکم نمی‌کند و منفعت شخصی خود را بر همه ارزش‌ها اولویت قرار می‌دهد.

سوال اینجاست چرا استاندار زنجان به مسائل اخیر مدیریتی در استان بی تفاوت است. یا خبر ندارد و یا کسانی مانع رسیدن آمار و اطلاعات دقیق به وی می‌شوند و یا اینکه استاندار زنجان به مطالب برخی افراد که به صورت لایه‌های مشورتی با وی مرتبط هستند استناد می‌کند و سعی می‌کند با دیدگاه و رویکرد این افراد به مسائل نگاه کند.

امیدواریم استاندار زنجان و تیم تحت مدیریتش برای یک بار هم شده جواب اعتماد به مدیران بومی را به بهترین شکل بدهد، مغلوب ظاهرسازی و اطلاعات غیرواقع برخی نشده، مانع از ایجاد بدعت‌های غیراخلاقی و غیرمنطقی در استان شده و برای توسعه استان تلاش کنند.

خبرنگار*

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا