شهرستان ها

زنجیره ارزش های راهبردی استان مرکزی راه اندازی می شود

اراک- استاندار مرکزی گفت: زنجیره ارزش های راهبردی استان را تحت یک برنامه جامع راه اندازی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر پنج شنبه در آئین افتتاح خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: رویدادهای بسیار خوبی در سال ۱۴۰۱ در استان مرکزی به وقوع پیوستند و این استان طبق آخرین ارزیابی‌ها، رتبه نخست احیا و راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، رتبه اول در پایش فضای کسب و کار و رتبه سوم در شاخص‌های مختلف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به خود اختصاص داده است.

استاندار مرکزی افزود: تعدادی صنعت برجسته در سال جاری افتتاح شدند و تعدادی دیگر از واحدهای تولیدی برجسته در روزهای آینده به بهره برداری می‌رسد و امسال سبد بهره برداری از صنایع تولیدی و صنعتی استان با موفقیت بسته می‌شود و یکی از نگین‌های استان در سال جاری افتتاح خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن است.

وی ادامه داد: تحت یک برنامه جامع، زنجیره ارزش‌های راهبردی استان را راه اندازی خواهیم کرد و یکی از اقدامات مهم در سه ماه اخیر در استان توسعه اقتصاد دریا محور بوده است.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه استان مرکزی، استانی ساحلی نیست، اما صنایع متعددی در استان دریامحور هستند و می‌توانند در این حوزه فعالیت‌های قابل توجهی داشته باشند، گفت: به همین دلیل ستاد معین اقتصاد دریا راه اندازی شده و طبق اعلام رئیس جمهوری، همانگونه که استان در دفاع مقدس پشتیبان جبهه و جنگ بوده است، این مسیر را باید امروز در حوزه دریا دنبال کند.

وی افزود: امرای ارتش جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته در استان حضور پیدا کردند و گفت و گوی مستقیم آنها با ۲۶ صنعت استان انجام شده و اخیراً تیم مدیریتی استان، سفری به سواحل مکران داشتند و فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی از سوی طرفین استان مرکزی و ارتش جمهوری اسلامی معرفی شد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه راه اندازی پارک لجستیک استان در خدمت صنعت دارویی استان خواهد بود، گفت: به زودی بندر خشک استان مرکزی راه اندازی می‌شود و این امر کمک می‌کند که تولید ارزش افزوده بیشتری را در استان شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: علاج مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش بنیان دو رکن اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا