شهرستان ها

زوج های نابارور دماوند جهت تبیین قرار جوانی جمعیت شناسایی شوند

دماوند – دبیر جبهه جمعیت شرق استان تهران بر ضرورت شناسایی و آمار زوج های نابارور جهت تبیین قرار جوانی جمعیت و خانواده در دماوند تاکید کرد و گفت: این افراد به مراکز ناباروری ارجاع می شوند.

لیلا زعفرانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برگزاری اولین جلسه شورای مشورتی بانوان دماوند اظهار داشت: این جلسه با همکاری اداره ورزش و در راستای اهداف قرارگاه جوانی جمعیت و خانواده بحث سلامت خانواده و تحکیم بنیان خانواده برگزار شد.

زعفرانی افزود: در این جلسه مباحثی مبنی بر اینکه، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دماوند از پژوهش‌ها و پایان نامه‌های دانشجویان در خصوص موضوعات؛ چاقی، افزایش وزن و ارتباط آن با ناباروری، چاقی و کم تحرکی و اثرات آن بر سقط جنین، و همچنین کم تحرکی، افسردگی و اضطراب و عدم تمایل به فرزند آوری در بین جوانان استفاده کنند مطرح شد.

دبیر جبهه جمعیت شرق استان تهران گفت: در این مباحث موضوع مهم پیش گیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد و نقش ورزش در پیشگیری از اعتیاد مطرح شد و با توجه به این موضوع فعالیت‌های مستمر و تأثیر گذار در این شهرستان خواهیم داشت.

وی عنوان داشت: یکی از مسائلی که سبب پیشگیری از آسیب‌هایی که در جامعه مخصوصاً در قشر جوانان و نوجوانان جامعه امروزی رخ می‌دهد می‌شود بحث نهادینه شدن فرهنگ ورزش هست که می‌تواند کمک به پیشگیری این آسیب‌ها در اجتماع کند و در این راستا پیشگیری را می‌توان از بستر خانواده آغاز کرد.

زعفرانی افزود: در این جلسه برنامه‌های ورزشی متنوع برای مادران و دختران در نظر گرفته شد.

دبیر جبهه جمعیت شرق استان تهران گفت: در راستای این موضوع در قرارگاه جوانی جمعیت و خانواده، خانواده‌هایی که فرزندانشان از باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌کنند از تخفیف‌های ویژه برخوردار می‌شوند.

وی عنوان داشت: اگر تعداد ۲ نفر از فرزندان از باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌کنند فرزند سوم خانواده نیز به صورت رایگان از باشگاه‌های ورزشی و امکانات آن بهره مند می‌شود.

زعفرانی افزود: در مناسبت‌های خاص خصوصاً ایام ولادت حضرت زهرا (ص) همایش‌های ورزشی خاصی برای بانوان تشکیل می‌شود.

دبیر جبهه جمعیت شرق استان تهران گفت: آمار ناباروری زوج‌های شناسایی شده در شهرستان دماوند را باید از شبکه بهداشت و درمان مطلع شد اما تعداد آنان کم نیست که نیاز به درمان اولیه دارند و می‌خواهیم با توجه به موضوع تبیین قرار جوانی جمعیت و خانواده و راه اندازی مراکز ناباروری در حوزه دانشگاه شهید بهشتی زوجین را به مراکز ناباروری ارجاع بدهیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا