شهرستان ها

زیارت فرصت خودسازی است

مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: زیارت‌ها و تشرف ها را فرصتی برای خودسازی بدانیم و برای تربیت و تهذیب نفس و رفع آلودگی‌های باطنی تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمد مروی صبح جمعه در آئین بدرقه بیست و سومین کاروان پیاده مشهدکربلا در محل مسجد «بقیه الاعظم» مشهد با حضور اعضای کاروان و بدرقه‌کنندگان، اظهار کرد: هیچ نعمتی بالاتر از این نیست که شیعه ائمه اطهار (ع) باشیم، این سرمایه بزرگی است و هیچ فردی دست خالی از زیارت آن امام همام باز نمی‌گردد، به هر میزان که قابلیت داشته باشید از نورانیت و معرفت ائمه اطهار بهره می‌گیرید.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: هر مقدار که میزان معرفت و شناخت ما از ائمه اطهار بیشتر شود، به همان میزان عشق و علاقه و ارادت مان و پیروی و تبعیت از آنان بیشتر می‌شود. همه سعادت و خوشبختی ما در پیروی کردن از این بزرگواران است.

وی با تاکید بر رعایت آداب زیارت توسط زائران مانند پوشیدن لباس پاکیزه و ذکر گفتن در مسیر حرکت به سمت حرم امام حسین (ع) ادامه داد: زیارت فرصت خودسازی است، لذا نباید فقط به مناسک آن بسنده کرد، این زیارت‌ها و تشرف ها را فرصتی برای خودسازی بدانیم و برای تربیت و تهذیب نفس و رفع آلودگی‌های باطنی تلاش کنیم.

مروی توجه به ظلم ستیزی امام حسین (ع) را از دیگر موارد مهم در زیارت حرم ایشان برشمرد و بیان کرد: عاشقان آن حضرت همانند او ظلم ستیز هستند، لذا نباید نسبت به مردم غزه و ظلمی که به مردم مظلوم فلسطین می‌شود، بی تفاوت بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا