شهرستان ها

زیرساخت‌های تئاتر در سراسر کشور تقویت می شود

یزد- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زیرساخت‌های تئاتر در سراسر کشور تقویت می شود و این اقدام در ۱۴ استان کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی، پنجشنبه شب در مراسم افتتاحیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر که در یزد برگزار شد، اظهار داشت: یزد سابقه تاریخی روشنی دارد و امروز جریان ساز در جریان ساز در حوزه فرهنگی و هنری کشور است.

وی عنوان کرد: یزد ظرفیت هایی داشت که توانستیم این جشنواره را در یزد برگزار کنیم و امید داشتیم که با حضور هنرمندان بیشتری این برنامه را برگزار شود اما در روزهای آخر برنامه ریزی، مواجه با شیوع کرونا در یزد و قرمز شدن وضعیت این استان شدیم.

اسماعیلی ضمن قدردانی از افرادی که برای برگزاری این جشنواره تلاش کردند، بیان کرد: تیم حرفه ای، قوی و هنرمند برای این جشنواره برنامه ریزی کردند که محصول آن را در استان یزد مشاهده می کنیم.

وزیر ارشاد ادامه داد: در دولت همه اقداماتمان به این سمت و سو است که حوزه فرهنگی و هنری را تقویت کنیم و حوزه تئاتر به عنوان یکی از حوزه های اصیل ما در دوره چهار ساله پیش رو تقویت شود و هر آنچه مربوط به زیرساختهاست، با اولویت تقویت خواهیم کرد که بخشی از آن به طور قطع مربوط به استان یزد است.

وی افزود: در بیش از ۱۴ استان به پروژه ها تخصیص های خوبی پیدا کرده است و حمایت و آموزش از سرفصل های جدی کار ماست و تلاش ما این است که به چشم مساوی به همه استانها نگاه کنیم و استعدادهای همه استانها را به خوبی ببینیم و هیچ فرزند ایرانی در هیچ کجای ایران نباشد که علاقمند به آموزش و یادگیری فرهنگ و هنر باشد و امکان آن برایش میسر نباشد.

اسماعیلی ادامه داد: امیدواریم به زودی شاهد ارتقا کمی و کیفی در حوزه تئاتر کشور باشیم.

وزیر ارشاد با اشاره به لطماتی که کرونا به هنرهای نمایشی زد افزود: امیدواریم به زودی شاهد برگزاری جشن های بزرگتر و برنامه های منسجم و بیشتری به دور از کرونا در کشورمان باشیم.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا