شهرستان ها

زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود / ضرورت فعالیت پروژه‌های تاثیرگذار در لرستان

معاون استاندار لرستان؛

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از فعالیت پروژه‌های تاثیرگذار در استان خبر داد.


به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان، اظهار کرد: قبلا شرایط سرمایه‌گذاری در لرستان مطلوب نبود که اکنون این وضعیت تغییر کرده اما بازهم شرایط باید بهتر شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان تمام مشکلات را بر گردن دیگران انداخت چراکه زمان مسئولیت ما هم روزی به پایان می‌رسد و مدیران گذشته محسوب می‌شویم، افزود: از دیرباز به استان توجه نشده است بنابراین باید با فراهم کردن زیرساخت های سرمایه‌گذاری، موجبات رشد اقتصادی و توسعه همه‌جانبه را ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به اینکه لرستان سومین استان پر بارش کشور است، عنوان کرد: سال گذشته میانگین بارندگی در استان حدود ۵۰۰ میلی متر گزارش شد که میزان بارش در این منطقه را نشان می‌دهد. بنابراین کشاورزی، دامپروری و گردشگری از اولویت های استان است اما به دلیل نبود زیر ساخت های مناسب و کم آبی در حوزه کشاورزی با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه ۹ مرکز استان از جمله خرم آباد به خطوط ریلی وصل نیست به تاثیر آن در توسعه و سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: پس از چند سال تعطیلی خط ریلی دورود-خرم‌آباد، با تامین منابع مالی این پروژه مجدد فعال شد، علاوه‌بر این برای ادامه‌ پروژه ریلی از مرکز لرستان به اندیمشک طی نامه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

دالوند با اشاره به مشکلات تامین منابع مالی پروژه‌ها تصریح کرد: در ابتدای دولت کنونی ۹۷۶ پروژه لرستان غیرفعال و یا بلاتکلیف بود که در حال حاضر ۲ پروژه راکد است و پروژه های تاثیرگذار با توجیه اقتصادی فعال هستند.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها با هدف رونق تولید و اشتغالزایی زمینه حضور سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: اگر سه بیمارستان در دست ساخت لرستان به بهره‌برداری برسد ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد شد که در این راستا برای تامین ۲۷۰ میلیارد تومان پروژه بیمارستان نیایش خرم آباد تلاش بسیاری صورت گرفت.

به گزارش ایلنا، در پایان این مراسم از فعالیت‌ها و اقدامات خانم الهام شاداب فر که از آبان ماه ۱۳۹۹ تاکنون مدیرکل امور اقتصاد و دارایی لرستان بود تکریم و علی محمدی به عنوان مدیرکل جدید منصوب شد.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا