شهرستان ها

«ساترا» ناظر محتوای تولیدی در شبکه نمایش خانگی است

کرمانشاه- مسئول خانه سینمای جوان کرمانشاه با انتقاد از برخی محتواهای تولیدی در شبکه نمایش خانگی و لزوم نظارت بر این حوزه، گفت: «ساترا» ناظر محتوای تولیدی در شبکه نمایش خانگی است.

کامران رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت نظارت بر محتوای تولیدی در شبکه نمایش خانگی، اظهار کرد: واقع بینانه بخواهیم صحبت کنیم سلبریتی ها در جامعه تأثیر گذارند و تأثیر آنها بر روی قشر جوانان قابل انکار نیست و البته اینکه چرا تأثیر پذیری از بازیگران زیاد است به عدم توانایی دستگاه‌های فرهنگی باز می‌گردد که نتوانسته‌اند با برنامه‌ها و تولیدات خوب و البته کافی یک الگو سازی مناسب برای این قشر داشته باشند.

وی افزود: در جوامع سرمایه داری سلبریتی سازی و یا انتخاب بازیگر از میان افرادی انجام می‌شود که دارای جذابیت‌های ظاهری هستند به همین دلیل بدون توجه به پیشینه‌ی فکری و اخلاقی آنها تبلیغات و رسانه‌ها هم به خدمت گرفته می‌شوند تا فروش فیلم یا کالایی تضمین شود.

مسئول خانه سینمای جوان کرمانشاه تصریح کرد: در میان تبلیغات بازیگران برجسته می‌شوند و در میان سلبریتی ها عموماً افرادی که از تجربه و تحلیل کمتری برخوردار هستند بعد از مدتی کارهایی از آنها سر میزند که نشر ناهنجاری است و در واقع این افراد به نوعی خود قربانی سیستمی می‌شوند که روزی آنها را به وجود آورده است.

رضایی بیان کرد: برخی از سلبریتی ها نظارت بر محتوای رسانه‌ای را قبول ندارند و بر علیه ساترا به عنوان ناظر بر شبکه نمایش خانگی هجمه به راه انداخته‌اند.

وی ادامه داد: افرادی که به این موضوع معترض هستند فاقد دانش و اطلاعات لازم هستند و چون خروجی سیستمی بوده‌اند که تنها به دنبال عرضه ظواهر بوده‌اند به محض اینکه مطالبات مالی خود را در خطر می‌بینند طبیعتاً نسبت به اجرای قوانین و نظارت قانونی معترض خواهند شد.

مسئول خانه سینمای جوان کرمانشاه با بیان اینکه قوانین نظارتی فیلم و سریال در جامعه تا چه اندازه بر دیده شدن محتوای پاک اثر گذار است، گفت: قوانین و مقررات حاکم بر کشورها متفاوت است هر چند در اصولی هم ممکن است مشترک باشند اما قاعدتاً هر کشوری متناسب با فرهنگ و جغرافیای خود می‌بایست قوانین لازم برای ارائه محتوای پاک به مخاطبین خود را به تصویب برساند و اجرایی کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا