شهرستان ها

ساختمان مخابرات از مجاورت عمارت دیوان‌خانه شیراز حذف می‌شود

شیراز – وزیر کشور بر آزادسازی عرصه تاریخی عمارت دیوانخانه دستور داد و تاکید کرد ساختمان‌های مزاحم به ویژه ساختمان مخابرات از این محوطه حذف شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی در پایان سفر امروز خود به شیراز در جریان بازدید از عمارت دیوانخانه گفت: عمارت دیوانخانه یکی از بناهای با ارزش تاریخی در شهر شیراز است که باید ساختمان مزاحم در کنار این بنا حذف شود.

وزیر کشور افزود: قبلاً شهرداری برخی از بناهای مزاحم در این محوطه را تملک و حذف کرده است و هم اکنون باید ساختمان مخابرات در این مجموعه هم تخریب و حذف گردد.

وحیدی با بیان اینکه با حذف و تملک ساختمان‌های مزاحم، مجموعه‌های تاریخی در بافت‌ها به یکدیگر متصل می‌شود گفت: عمارت تاریخی دیوانخانه در دل پروژه بازآفرینی محور زندیه قرار گرفته است و به طور حتم با اجرای این پروژه و احیا آثار در بافت تاریخی بازآفرینی واقعی اتفاق می‌افتد.

بنا بر این گزارش با پی گیری‌های مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس عمارت دیوانخانه که یکی از بناهای دوره زندیه در شیراز است پس از دو دهه در نوروز امسال بازگشایی و به یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز تبدیل شد و مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا