شهرستان ها

ساخت ۲ ماده اولیه داروی درمان ام‌اس و التهاب روده توسط البرزی‌ها

کرج- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز از ساخت دو ماده اولیه داروی درمان ام اس و التهاب روده توسط پژوهشگران البرزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، راضیه لطفی به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد: غرفه پژوهشی و فناوری دانشگاه در نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهشی و فناورانه با حضور دیگر سازمان‌ها و ادارات استان در محل دانشگاه آزاد واحد کرج بر پا شد.

وی خاطر نشان کرد: امسال نیز همچون سال‌های پیش دانشگاه هفته پژوهش را با ارائه‌ی جدیدترین دستاوردهای پژوهشی و فناوری از مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش بنیان، واحدها و مراکز دانشگاهی خود در این نمایشگاه آغاز کرد.

لطفی با بیان اینکه محصولات فناورانه ۷ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه عرضه شد تصریح کرد: بالشت طبی با ارتفاع متغیر، مواد اولیه‌ی دارویی شیمیایی، قرص گندزدایی سبزی و میوه، پدهای جاذب محصولات پروتئینی، دستگاه پیرولیز (پسماندهای پزشکی)، داروهای گیاهی جدید از جمله محصولات مهم و فناورانه بخش سلامت بودند که در این نمایشگاه توسط دانشگاه علوم پزشکی البرز عرضه شد.

وی افزود: دیگر محصولات همچون دستگاه دیجیتال سنجش حس درد در انسان، محلول دهان شویه، شیاف زنجبیل، مواد اولیه‌ی ساخت داروی ام اس، ماده‌ی اولیه‌ی ساخت داروی بیماری التهابی روده، فرمولاسیون قرص گونه‌ای مخاط چسب هیدروکورتیزون، فرمولاسیون ماسک با عصاره‌ی سویا (پمادضد چروک) فرمولاسیون فراورده‌ی بیماری ویتیلیگو (برص) فرمولاسیون روغن عقرب جهت درد موضعی در این نمایشگاه عرضه شدند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ادامه داد: دو اپلیکیشن مرتبط با سلامت، رجیستری تروما و ارتوپدی نیز که توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه طراحی شده بود در نمایشگاه رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌ها و پایان نامه‌های محصول محور دانشگاه نیز در این نمایشگاه عرضه شد افزود: ۳۸ کتاب و ۱۶ ثبت اختراع از جمله دستاوردهای ارائه شده در نمایشگاه استانی هفته پژوهش بود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی البرز با ۳۰۰ عضو هیأت علمی نسبت به دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی و با قدمت بالا توانسته است ۴ نفر عضو هیأت علمی خور را در لیست دانشمندان یک درصد برتر دنیا داشته باشد و در کمیته تحقیقات دانشجویی از دیگر دانشگاه‌ها پیشی گرفته و از بین ۶۳ دانشگاه رتبه ۱۸ با سه ستاره از پنج ستاره را به خود اختصاص دهد.
دکتر لطفی با توجه به رویکرد کشور در جهت توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با هدف تولید دانش و فناوری داخلی و اشتغال زایی بیشتر تصریح کرد: حرکت دانشگاه به سمت توسعه و تقویت واحدهای فناور خواهد بود که در این مسیر همیاری و همکاری خیرین در انجام تحقیقات اثرگذار و فناورانه به ویژه در مورد داروهایی که تولید داخلی ندارند و یکی از نیازهای اساسی و مهم کشور محسوب می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا