شهرستان ها

سال آینده تحولات مهمی در حوزه گردشگری و صنایع دستی ایجاد می‌شود

بوشهر- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: سال آینده تحولات مهمی در حوزه گردشگری و صنایع دستی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری است و به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بین پنج تا شش میلیون مسافر در نوروز سال گذشته به استان بوشهر سفر کردند خاطرنشان کرد: استان بوشهر امسال هم یکی از مناطق هدف گردشگری است و در این راستا همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی اضافه کرد: در راستای توسعه صنعت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی تسهیلات بسیار خوبی از سوی دولت و مجلس در نظر گرفته شده است که تحول مهمی در این صنعت در سال آینده ایجاد می‌شود.

وی سال آینده را در حوزه توسعه صنعت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی بسیار مهم دانست و افزود: دولت و مجلس از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه این تبصره ظرفیت مناسبی برای حمایت و پشتیبانی این صنعت فراهم کرده است.

اوحدی از اختصاص سه هزار میلیارد تومان برای صنعت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی خبر داد و بیان کرد: مهمترین و بزرگترین تفاهم‌نامه با صندوق توسعه ملی برای پشتیبانی از طرح‌های حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه چهار هزار میلیارد تومان برای طرح‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی تخصیص می‌یابد که دو هزار میلیارد تومان آن از صندوق توسعه ملی و مابقی از سوی بانک‌های عامل تأمین می‌شود.

اوحدی با اشاره به اینکه وضعیت و شرایط کرونایی رو به بهبودی است تصریح کرد: پس از دو سال مقابله همه جانبه با همکاری مردم در برابر کرونا امید می‌رود عید نوروز خوبی در انتظار مردم باشد که در این راستا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا