شهرستان ها

سال آینده ۱۸۵۸ معلم در چهارمحال و بختیاری بازنشسته می‌شوند

شهرکرد_معاون اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۱۴۰۲ در مجموع یک هزار و ۸۵۸ معلم در چهارمحال و بختیاری در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم بازنشسته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، امین سلیمانی عصر سه‌شنبه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: سال آینده سونامی بازنشستگی فرهنگیان در استان رخ خواهد دهد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در مجموع یک هزار و ۸۵۸ معلم در چهارمحال و بختیاری در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم بازنشسته خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال نیز با کمبود یک هزار و ۱۳۵ نفری نیروی فرهنگی در بدنه آموزش و پرورش مواجه بودیم که پیش‌بینی می‌شود این کمبود نیرو در سال آینده به دو هزار و ۶۶۴ نفر برسد.

سلیمانی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز قرار است ۴۶۴ نیروی فرهنگی دیگر در چهارمحال و بختیاری بازنشسته شوند که با احتساب این تعداد کمبود نیرو به عدد دو هزار و ۹۲۸ نیرو خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه غیرقطعی ماده ۲۸ در سال ۱۴۰۲ در چهارمحال و بختیاری ۵۲۶ نفر است، کل سهمیه سال گذشته ۳۲۰ نفر بود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اگرچه خروج نیروهای باسابقه و باتجربه از آموزش و پرورش آسیب‌های بسیاری دارد اما ورود نیروهای جوان و بانشاط به مجموعه می‌تواند منشأ تحول باشد.

سلیمانی بیان کرد: سهمیه درخواستی برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۲۷۵ دختر و ۳۰۰ پسر است که فضای کافی برای پذیرش آنان در استان وجود ندارد.

وی از دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی خواست تا فضای آموزشی مازاد خود را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از سازمان برنامه و بودجه تقاضا داریم تا سهمیه استخدامی ماده ۲۸ برای جذب معلم در چهارمحال و بختیاری را افزایش دهد.

سلیمانی تصریح کرد: میزان بدهی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به شرکت گاز استان ۴ میلیارد تومان، به شرکت آب و فاضلاب استان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و به شرکت برق ۳۹۶ میلیون تومان است.

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام گرفته بخشی از بدهی آموزش و پرورش به شرکت آب و فاضلاب به ارزش یک میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان به دلیل شکستگی لوله و خرابی کنتور است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا