شهرستان ها

سال گذشته عده‌ای دنبال خاموش کردن فضای فرهنگ و هنر کشور بودند / تئاتر در حوادث سال گذشته به عامل وحدت و انسجام تبدیل شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال گذشته حوادث تلخی را در کشور داشتیم و عده‌ای به دنبال این بودند که فضای فرهنگ و هنری کشور خاموش شود، از اصحاب تئاتر تشکر می‌کنم که قدرتمندانه وارد صحنه شدند و در جشنواره‌های فجر تئاتر درخشیدند و در هر منطقه تئاتر عامل انسجام، وحدت و همگرایی تبدیل شد.


به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی تئاتر صاحبدلان که در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: قزوین از مهم‌ترین حوزه‌های مردمی و فرهنگی ایران است و هرگاه از افتخار و عزمت در تاریخ ایران یاد می‌کنیم حتما نام پرعظمت قزوین هم در آنجا حضور دارد و از محورهای مهم فرهنگ و تمدن کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جشنواره صاحبدلان مقطعی نیست بلکه در طول سال برگزار می‌شود، در سال گذشته برگزاری این جشنواره به صورت بین المللی را داشتیم و امسال برای نخستین بار شاهد برگزاری آن به صورت بین المللی بودیم.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه هنرمندان تئاتر در حوادث گذشته به عامل انسجام تبدیل شده و افتخار بزرگی را برای ما آفرید، مسئولیت ما در حوزه تئاتر مضاعف شده است.

مقام عالی فرهنگ و هنر کشور عنوان کرد: امیدواریم در استان قزوین بتوانیم مجموعه‌های جدید و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری را فراهم کنیم، این استان به دلیل جایگاه کم نظیر در حوزه فرهنگ و هنر مستحق بهترین زیرساخت‌ها است.

اظهار کرد: شهرک تولید محتوا در استان از اقدامات خوب است که تفاهم نامه آن آماده شده و دارای دو بعد ملی و بین‌المللی است و با پیگیری در سفر بعدی رئیس جمهور نواقص فرهنگ و هنر جمع‌بندی خواهد شد تا بتوانیم اقدامات خوبی را تقدیم مردم استان بکنیم.

وی اضافه کرد: از تمام افرادی که در گمنامی بار فرهنک و هنر کشور را به دوش می‌کشند تشکر می‌کنم و امیدواریم با همت بالایی که مسئولین استان قزوین دارند بتوانیم اینگونه جشنواره‌های فرهنگی و هنری را در قزوین افزایش دهیم، برنامه ما تقویت حضور فصلی در برنامه‌های بین المللی است که ظرفیت آن هم فراهم است.

اسماعیلی گفت: ما باید تمرکززدایی کنیم و در استان‌ها و شهرستان‌ها کارهای فاخر را در معرض دید تمام علاقمندان به هنر قرار دهیم و این روند ادامه پیدا می‌کند و شاهد شکوفایی بیشتر در عرصه فرهنگ و هنر کشور خواهیم بود.

در سال جاری سیزدهمین جشنواره تئاتر صاحبدلان در سطح کشور و نخستین بخش بین بین المللی این جشنواره از 28 خرداد تا یکم تیر ماه به میزبانی استان قزوین برگزار شد که در آن گروه‌های تواتر از کشورهای عمان و عراق حضور داشتند.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا