شهرستان ها

سامانه بارشی جدید در خراسان جنوبی فعال می‌شود

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی جدید از دوشنبه هفته جاری در استان فعال می‌شود که تا چهارشنبه فعالیت آن ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان:


به گزارش ایلنا، جواد نخعی اظهار داشت: امروز و فردا شاهد افزایش نسبی دما در استان خواهیم بود و از دوشنبه تا چهارشنبه گاهی وزش تندباد در برخی نقاط گرد و خاک و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه برای برخی نقاط استان وقوع روان‌آب و احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی قبلی از اول فروردین تا دیروز در استان فعال بود و بیشترین بارش در ایستگاه آبیز با ۶۷ میلیمتر و کمترین در طبسین با ۰.۰۱ ثبت شد.

وی افزود: همچنین ایستگاه‌های معصوم‌آباد، درمیان، گزیک، فتح‌آباد خضری، باغستان، عباس‌آباد، مهوید، کریمو، کلاته گاویچ، نوغاب حاجی‌آباد، کفاز و سرند فردوس بیش از ۴۰ میلیمتر باران را ثبت کردند.

نخعی گفت: در شبانه‌روز گذشته سربیشه دمای صفر درجه را تجربه کرد و گرمترین نقطه استان دهسلم با ۲۴ درجه بالا صفر بوده است.

وی ادامه داد: کمینه و بیشینه دمای ۲۴ ساعت گذشته در مرکز استان سه تا ۱۶ درجه سلسیوس بوده و امروز پیش‌بینی می‌شود دمای هوای بیرجند به ۲۰ درجه نیز برسد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: افزایش دما تا صبح دوشنبه در اکثر نقاط استان ادامه دارد و بعد از آن سامانه بارشی جدید وارد خراسان جنوبی خواهد شد.

وی افزود: میانگین بارش‌ها از ابتدای سال زارعی جاری (اول مهر ۱۴۰۱) تاکنون در ایستگاه‌های مراکز شهرستان‌ها ۹۱.۵ میلیمتر بوده است و این بارندگی‌ها در مدت مشابه سال ماقبل ۹۶ میلیمتر بود که کاهش ۵.۵ درصد را نشان می‌دهد.

نخعی گفت: به تفکیک ایستگاه‌های مراکز شهرستان‌ها میزان بارندگی برای بیرجند ۹۴.۴، قاین ۱۳۶.۲، نهبندان ۳۴.۶، فردوس ۹۶.۱، بشرویه ۷۶.۳، طبس ۴۷.۶، سرایان ۱۱۷.۳، اسدیه ۹۹.۶، سربیشه ۹۵.۸، حاجی‌آباد زیرکوه ۱۳۲.۲ و خوسف ۶۲.۸ میلیمتر بوده است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا