شهرستان ها

سرانه دانش‌آموزی ۱۷ میلیون تومان است

کوثر- نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال سرانه دانش‌آموزی به ازای هر نفر ۱۷ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، میرغنی نظری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کوثر که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: حضور وزرا و مسئولان کشوری در شهرستان‌ها و بازدید میدانی از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف و انجام مصوبات قابل پیگیری ظرفیت خوبی را در مسیر توسعه شهرستان‌ها و مناطق محروم به وجود آورده است.

وی به افزایش سرانه دانش‌آموزی تا سقف ۱۷ میلیون تومان به ازای هر دانش‌آموز در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: اگر واقع‌بینانه این رقم را در نظر بگیریم امکان اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای مختلف وجود ندارد و بهتر است با همراهی اولیای دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مسیر رشد و تعالی جامعه آموزش و پرورش گام برداریم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی معلمان را زمینه‌ساز توسعه و رشد علمی و فکری دانش‌آموزان اعلام کرد و افزود: معلمان چشم انتظار اجرای رتبه‌بندی در ابعاد مختلف هستند تا شأن و جایگاه آنها به معنای واقعی اعتلا پیدا کند.

نظری تصریح کرد: با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از طعم شیرین آن بهره‌مند خواهند شد به شرط آنکه موانع قانونی نیز برطرف شده و وزارت آموزش و پرورش فراتر از رتبه مقدماتی، سایر رتبه معلمان را اعمال و پرداختی‌ها را انجام دهد.

وی به ظرفیت عظیم مدارس غیردولتی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این مدارس برخی از معلمان سال‌ها است که فعالیت می‌کنند اما امکان تغییر وضعیت و تبدیل شرایط استخدامی آنها مهیا نشده است.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید بومی‌گزینی در مناطق مورد توجه قرار گیرد چرا که نیروهای غیربومی از همان روز اول فعالیت خود به دنبال انتقال هستند و تفاوت فرهنگی و فکری نیز بر دامنه مشکلات می‌افزاید.

وی ضرورت وجود خانه معلم در شهرستان گیوی به عنوان باغ شهر استان اردبیل را یادآور شد و اضافه کرد: در این شهرستان سد کوثر در دولت سیزدهم با پیشرفت مناسب در حال اجرا است و تونل دوم این پایاب سد نیز در مراحل نهایی قرار گرفته است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ضرورت اتمام این پروژه‌ها را با هدف اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه انتظار می‌رود با همکاری و مساعدت دستگاه‌های استانی و جذب منابع ملی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی و آموزشی نیز در کوثر رقم بخورد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا