شهرستان ها

سرانه فضاهای پرورشی متناسب با نیاز کشور نیست

زنجان-معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه زیرساختی در کشور کمبود داریم و سرانه فضاهای پرورشی و اردوگاه‌های دانش‌آموزی متناسب با نیاز کشور نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دشمنان با استفاده از جذابیت‌های فضای مجازی، قصد ترویج باورهای غلط در افکار عمومی را دارد و در این بین دانش‌آموزان و دانشجویان را هدف قرار داده است.

وی در مورد اخبار منتشر شده از دستگیری تعداد محدودی از دانش‌آموزان و فرهنگیان ابراز کرد: این تحرکات ناشی از غفلت در آموزش و پرورش کشور و نظام تعلیم و تربیت است و باید در این زمینه فعالیت شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راضی نیستیم هیچ معلم و دانش‌آموزی در آشوب‌های اخیر دستگیر شده باشند، بیان کرد: دشمنان سال‌هاست درصدد تخریب چهره نظام هستند و متاسفانه این حادثه تحت تاثیر فضای فریب و دروغ‌پردازی دشمنان روی داد.

محموزاده با اشاره به اینکه در دو سال گذشته غلبه فضای مجازی نیز بسترساز این شرایط بوده است، تصریح کرد: به دلیل شیوع کرونا ورود دانش‌آموزان به فضای مجازی به شکل کنترل نشده اتفاق افتاد و اکنون باید مدیریت لازم را انجام دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش یکی از مسؤولیت‌های آموزش و پرورش را حوزه تربیتی عنوان کرد و افزود: باید در این حوزه بیشتر فعالیت کنیم و از همکاری سایر نهادهای فرهنگی بهره ببریم.

محمودزاده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش فرهنگیان و دانش‌آموزان خود را به خوبی می‌شناسد، بیان کرد: این اقشار هیچ حاشیه‌ای با نظام جمهوری اسلامی ندارند و حوادث روی داده تحت تاثیر هیجانات بوده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم سایر نهادها همکاری مناسبی با نهاد آموزش و پرورش داشته باشند، گفت: امیدواریم ضمن رسیدگی به موضوع برخی معلمان و دانش‌آموزان دستگیر شده در این حوادث، این افراد بتوانند در کلاس درس حضور پیدا کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سند تحول بنادین آموزش و پرورش به عنوان نسخه شفابخش و نقشه راه یاد کردند ولی طی سال‌های گذشته اقدام موثری در این حوزه روی نداده است در حالی که باید بر اساس آن دانش‌آموزان ۶ ساحتی تربیت کنیم.

محمودزاده با اشاره به اینکه با آغاز دولت سیزدهم اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت، تصریح کرد: قرارگاهی برای اجرای این سند تشکیل شده و در حال برنامه‌ریزی در حوزه نرم و فعالیت‌های فرهنگی هستیم.

وی با اشاره به جمعیت بالای ۱۶ میلیونی دانش‌آموزان در کشور بیان کرد: نگاه دولت این است که مردمی‌سازی نظام حکمرانی کشور به‌ویژه در حوزه آموزش روی دهد و همه ذی‌نفعان باید در بحث تعلیم و تربیت ورود کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شامل دو بخش نرم افزار و سخت افزار است، گفت: این مجموعه هنوز در بحث سخت افزار و زیرساخت مشکل داریم و سرانه پرورشی و اردوگاه‌های فرهنگی و دارالقرآن‌های خاص و نحوه جذب و نگهداشت نیروی انسانی متناسب با نیاز نیست.

محمودزاده با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شدند و برای سال آینده نیز ۵۰ هزار فرهنگی آماده فعالیت می‌شوند، خاطر نشان کرد: در زمینه اتفاقات عدالت تربیتی ورود کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نرم معاونت فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش با بهره‌گیری از سند تحول بنیادین اقداماتی را آغاز کرده است، ادامه داد: هم خود آموزش و پرورش و هم دیگران کمک کنند فضا و محیط مدارس برای تربیت نسل آینده کشور و نسل دهه هشتادی و نودی مناسب شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا